success Galima peržiūrėti krepšelį
Pradžia
en
{{cart.item_count}}

Tuščias krepšelis

Krepšelis

Tenoro Luciano Ganci kelias: nuo Siksto koplyčios choro iki Milano „La Scala“ teatro

Gruodžio 28 d. Giacomo Puccini operos „Bohema“ spektaklyje laukiama neeilinio svečio – Italijoje vokalistų konkursų premijas vieną po kitos šluojančio tenoro Luciano Ganci.

Šįmet jam atiteko Triesto operos draugų asociacijos premija, skiriama geriausiai per sezoną pasirodžiusiam jaunam solistui. Panašių premijų tenoro biografijoje – ne viena. Jau 2010 m. jis pelnė tarptautinę G.Verdi premiją kaip daugiausiai žadantis jaunasis operos solistas. Jis – ir Italijoje rengiamų Ottavio Ziino, Rolando Nicolosi, Iris Adami Corradetti vardo dainininkų konkursų nugalėtojas.
Luciano Ganci, kuriam dabar trisdešimt penkeri, gimė Romoje. Būdamas devynerių pradėjo giedoti garsiosios Siksto koplyčios berniukų chore. Kartu mokėsi skambinti pianinu ir vargonuoti, tačiau atėjus laikui pasirinko operinio dainavimo studijas. Jo pedagogais tapo žymūs italų solistai Mirella Freni, Otello Felici, Francesca Patané, Marco Chingari.
Visgi perspektyvus tenoras nesitenkino vien muzikine karjera: paraleliai studijavo civilinę inžineriją ir tapo diplomuotu miestų bei gyvenviečių planavimo specialistu. Ir tik sulaukęs 27-erių apsisprendė visą savo laiką ir jėgas paskirti operos menui. 2009 m. spalį jis jau dainavo scenoje šalia garsiojo tenoro José Carreras, kuriam tada buvo įteiktas Luciano Pavarotti šeimos įsteigtas „Pavarotti d‘Oro“ apdovanojimas. O gruodį giedojo Milano katedroje atliekamose Wolfgango Amadeus Mozarto „Karūnavimo mišiose“, kurias dirigavo Claudio Scimone.
2010 m. Luciano Ganci pirmąkart dainavo Alfredo partiją Giuseppe‘s Verdi operoje „Traviata“, Rudolfą Giacomo Puccini „Bohemoje“ ir Pinkertoną to paties kompozitoriaus „Madam Baterflai“. Vėliau pamažu pagarsėjo kaip G.Verdi operų atlikėjas: dainavo Orontę „Lombardiečiuose“, Manriką
„Trubadūre“, Koradą „Korsare“, Ismaelį „Nabuke“, Forestą „Atiloje“, Makdufą „Makbete“, Rudolfą operoje „Luiza Miler”, Karlą VII operoje „Žana d‘Ark“.
Besibaigiantys 2017-ieji solistui taipogi įsimins dviem debiutais: jis pirmąkart dainavo G.Verdi operose „Kaukių balius“ (Gustavą III) ir „Stifelijus“ (pagrindinį veikėją Stifelijų). Įdomu, jog pastarają retai atliekamą operą, rudenį nuskambėjusią Parmos mieste rengiamame G.Verdi festivalyje, režisavo tas pats Grahamas Vickas, kurio sukurtą W.A.Mozarto „Idomenėjo“ premjerą LNOBT scenoje išvysime jau 2018-ųjų gegužės 31 d.
Šių metų pradžioje L.Ganci dainavo „Bohemos“ premjeroje Zalcburgo teatre, kuriame jau turėjo galimybę bendradarbiauti su lietuviais: Koleną tame pačiame pastatyme dainavo Raimundas Juzuitis, o spektaklių diriguoti į Zalcburgą buvo pakviesta Mirga Gražinytė-Tyla.
Tikėkimės, kad įsimintinu italų tenorui taps ir debiutas Vilniuje, nors G.Lanci savajame dainininko kelyje spėjo aplankyti daugybę pasaulio operos teatrų ne tik Europoje, bet ir Kinijoje, Indijoje, Japonijoje, Pietų Korėjoje, JAE ir netgi Omane. Jam teko dainuoti tokiose išskirtinėse pasaulio scenose, kaip Pekino NCPA, Mozarto namai Zalcburge, Antikos amfiteatras Atėnuose, Didysis teatras Maskvoje ir, žinoma, Milano „La Scala“.

Naujienlaiškio prenumerata

Loading