success Galima peržiūrėti krepšelį
Pradžia
en
{{cart.item_count}}

Tuščias krepšelis

Krepšelis

BARITONAS

Kostas Smoriginas

Kostas Smoriginas
Biografija Pasirodymai

Biografija

Kostas Smoriginas šiandien vadinamas vienu perspektyviausių pasaulio bosų-baritonų. Savarankišką karjerą tarptautinėje operos scenoje dainininkas pradėjo 2009-aisiais, debiutavęs Berlyno valstybinėje operoje Eskamiljo vaidmeniu G. Bizet „Karmen“. Vėliau šį vaidmenį atliko su Berlyno filharmonijos orkestru, diriguojant serui Simonui Rattle’ui (operos studijinį įrašą išleido „EMI Classics“, 2012), Zalcburgo Velykų festivalyje, Santa Fė muzikos festivalyje, Brėgenco festivalyje, Karališkajame operos teatre „Covent Garden“ Londone, Maskvos Didžiajame teatre, Drezdeno „Semperoper“ teatre, Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre bei Pekino nacionaliniame scenos menų centre.

2010-aisiais K. Smoriginas pirmąkart pasirodė JAV, dainuodamas pagrindinį vaidmenį „Figaro vedybose“ Vašingtono nacionalinėje operoje, o kitais metais ir San Francisko operos teatre. Dainavo Pietro vaidmenį G. Verdi „Simono Bokanegros“ studijiniame įraše („Delos Music“, 2015) su Konstantino Orbeliano diriguojamu Kauno miesto simfoniniu orkestru ir tokiomis pasaulinėmis operos įžymybėmis, kaip Dmitrijus Chvorostovskis, Ildaras Abdrazakovas ir Barbara Frittoli. Tarp svarbesnių įvairių šalių operos teatruose sukurtų vaidmenų taip pat galima paminėti Don Žuaną (W. A. Mozarto „Don Giovanni“) Santjago miesto teatre Čilėje ir Tulūzos operoje, Leporelą (W. A. Mozarto „Don Giovanni“) Bordo operos teatre, Tomskį (P. Čaikovskio „Pikų dama“) Naujojoje Izraelio operoje, Eugenijų Oneginą (P. Čaikovskio „Eugenijus Oneginas“), Guljelmą (W. A. Mozarto „Visos jos tokios“) ir Skarpiją (G. Puccini „Toska“) Vilniaus miesto operoje, Mazetą (W. A. Mozarto „Don Giovanni“) Milano „La Scala“ teatre ir Dmitrijaus Černiakovo režisuotame operos pastatyme Provanso Ekso festivalyje, diriguojant Marcui Minkowskiui.

Tarp svarbiausių solisto debiutų operose galima paminėti Kurvenalį 2018‒2019 m. Kelno operos sezoną atvėrusiame naujame R. Wagnerio „Tristano ir Izoldos“ pastatyme, Jono Krikštytojo vaidmenį (R. Strausso „Salomėja“) tame pačiame Kelno operos teatre, Tomskį (P.Čaikovskio „Pikų dama“) Maskvos Didžiajame teatre, baritono partijas L. van Beethoveno IX simfonijoje su Frankfurto radijo simfoniniu orkestru ir S. Rachmaninovo chorinėje simfonijoje „Varpai“ su Oslo filharmonijos orkestru. 2019‒2020 m. sezone K. Smoriginas debiutavo Skarpijos vaidmeniu G. Puccini „Toskoje“ Ruano operos teatre, dainavo Kurvenalio partiją koncertuose su Andrio Nelsono diriguojamu Bostono simfoniniu orkestru Bostone ir Niujorko Carnegie salėje, atliko Eskamiljo vaidmenį Kelno operos teatre ir Jono Krikštytojo vaidmenį Hanoverio valstybinėje operoje.

Tarp kitų sėkmingų solisto vaidmenų pastaraisiais metais galima paminėti Eskamilją Barrie Kosky’io režisuotoje „Karmen“, Karaliaus šauklį Davido Aldeno režisuotame R. Wagnerio „Lohengrine“ ir Andrejų Ščelkalovą Richardo Joneso režisuotame M. Musorgskio „Borise Godunove“ Karališkajame operos teatre „Covent Garden“ Londone; pagrindinius vaidmenis W. A. Mozarto „Don Giovanni“ Lozanos operoje ir „Figaro vedybose“ Drezdene; pagrindinius vaidmenis P. Čaikovskio „Eugenijuje Onegine“ ir W. A. Mozarto „Figaro vedybose“ Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre; Grafą „Figaro vedybose“ Malmės operos teatre; pagrindinius vaidmenis S. Rachmaninovo „Aleko“ ir A. Rubinšteino „Demone“ Karališkajame „La Monnaie“ operos teatre Briuselyje; Dagono žynio vaidmenį „Vilnius City Opera“ 2017 m. Dalios Ibelhauptaitės režisuotoje C. Saint-Saënso operoje „Samsonas ir Dalila“.

Praėjusį sezoną K. Smoriginas grįžo į Ciūricho operos teatrą Jono Krikštytojo vaidmeniui  R. Strausso „Salomėjoje“, Eskamiljo vaidmeniu debiutavo Hamburgo valstybinėje operoje, dainavo Kurvenalį R. Wagnerio „Tristano ir Izoldos“ pastatyme „Palau de les Arts Reina Sofía“ Valensijoje, pasirodė Oresto vaidmenyje koncertiniame „Elektros“ atlikime  su  „Accademia Nazionale di Santa Cecilia“ Romoje, kartu su aušrine Stundyte, diriguojant serui Antonio Pappano. 

 2023‒2024 m. sezoną K. Somiriginas pradėjo Amonasro vaidmeniu G. Verdi „Aidoje“  Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. Karališkajame operos teatre „Covent Garden“ Londone laukė pasirodymai naujuose pastatymuose ‒ Griaustinis Barrie Kosky’io režisuotame R. Wagnerio „Reino aukse“ ir Eskamiljas Damiano Michieletto „Karmen“.

K. Smoriginas taip pat dažnai kviečiams atlikti ir koncertinius kūrinius. Jo gausiame repertuare – boso-baritono partijos tokiuose stambiuose instrumentiniuose-vokaliniuose kūriniuose, kaip G. Verdi, J. Brahmso, W. A. Mozarto ir G. Fauré „Requiem“, G. F. Händelio „Mesijas“, F. Mendelssohno „Elijas“, J. S. Bacho „Magnificat“, L. van Beethoveno IX simfonija, S. Rachmaninovo chorinė simfonija „Varpai“, D. Šostakovičiaus XIII simfonija „Babij Jaras“, L. Janáčeko „Glagolinės mišios“, A. Dvořáko „Te Deum“ ir K. Szymanowskio „Stabat Mater“, kurią jis atliko su Edwardo Gardnerio diriguojamu Birmingamo miesto simfoniniu ir Valerijaus Gergijevo diriguojamu Londono simfoniniu orkestrais. Kritikų liaupsėmis buvo sutiktas dainininko debiutas „BBC Proms“ koncertų cikle Karališkojoje Alberto salėje, kur jis atliko boso partiją I. Stravinskio „Vestuvėse“.

K. Smoriginas (g. 1980 Vilniuje) dainininko kelią pradėjo berniukų chore „Ąžuoliukas“ (vad. Vytautas Miškinis). Vėliau studijavo dainavimą Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje pas prof. Vladimirą Prudnikovą. Tuo pat metu debiutavo operos scenoje, atlikdamas nepagrindinius vaidmenis Latvijos nacionalinėje operoje (Don Picaras L. van Beethoveno „Fidelijuje“, Dandinis G. Rossini „Pelenėje“, Tomskis P. Čaikovskio „Pikų damoje“) ir Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (Melitonė G. Verdi „Likimo galioje“). 2005 m. atstovavo Lietuvai prestižiniame vokalistų konkurse „BBC Cardiff Singer of the World“. Po šio konkurso surengtoje Anglijos nacionalinės operos atstovų perklausoje gavo pasiūlymą ir stipendiją studijuoti Londono Karališkajame muzikos koledže ir Benjamino Britteno operos mokykloje (2005‒2007). Nuo 2007 m. dvejus metus tobulinosi Londono Karališkojoje operoje „Covent Garden“ kaip Jette Parker jaunųjų menininkų programos stažuotojas. 2019 m. baigė magistrantūros studijas Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademijoje Kaune.

Pradėjęs savo muzikinį kelią Lietuvoje, berniukų chore „Ąžuoliukas“, Kostas Smoriginas, būdamas pasaulio operos elite, nuolat koncertuoja ir Lietuvoje. Bendradarbiauja ir rengia koncertus su LVSO ir dirigentu Gintaru Rinkevičiumi, Kauno simfoniniu orkestru ir dirigentu Constantine Orbelian, Lietuvos kameriniu ir LNSO su dirigentu Modestu Pitrėnu, kiekvieną sezoną surengia koncertus Nacionalinėje filharmonijoje Vilniuje, taip pat kitų Lietuvos miestų ir miestelių salėse. 2021 m. prasidėjus pandemijai, buvo pirmasis, surengęs koncertą LRT Klasikos koncertų cikle „Koncertas vienam“ filharmonijos salėje. Ne kartą dalyvavo Pažaislio muzikos festivalyje, šiojo scenoje kartu su Kauno miesto simfoniniu orkestru dainavo ir savo 40-mečio jubiliejinį koncertą. Kostas Smoriginas - dažnas valstybinių švenčių koncertų dalyvis Katedros aikštėje, Prezidentūroje, ambasadose ir kt., dainuoja garbiems valstybės svečiams rengiamuose priėmimuose ir koncertuose. Su LNOBT simfoniniu orkestru dainavo Vilniaus 700 metų jubiliejui skirtame koncerte Vilniaus Vingio parke. Ne kartą dainavo „Midsummer Vilnius“ festivalyje Lietuvos Valdovų rūmų kieme, jo koncertas pradėjo festivalio renginių ciklą „Opera po žvaigždėmis“ 2017 m.

Dainuodamas visame pasaulyje, agentūrų tinklapiuose, spektaklių ir koncertų programose Kostas Smoriginas visada prisistato kaip Lietuvos solistas. Nuolat keliaudamas, gyvenimui Kostas Smoriginas visgi pasirinko Lietuvą, ir nuo 2020 m. gruodžio yra etatinis LNOBT solistas, parengęs šiame teatre ne vieną pagrindinį vaidmenį. 2023 m. K. Smoriginas išrinktas Metų operos solistu už Amonasro vaidmenį G. Verdi operoje „Aida“ (dirigentas Sesto Quatrini, režisierius Gediminas Šeduikis) LNOBT, už tą patį vaidmenį pelnė ir Auksinį scenos kryžių.

Savo patirtimi Kostas Smoriginas dalinasi VDU Muzikos akademijos katedroje, yra šio universiteto dėstytojas ir veda meistriškumo kursus dainininkams.

Pasirodymų datos

Data Pavadinimas Pradžia Vieta
2024-12-28 TRAVIATA 18:30 LNOBT Didžioji salė Bilietai
2024-12-29 TRAVIATA 18:00 LNOBT Didžioji salė Bilietai
2024-12-31 TRAVIATA 18:30 LNOBT Didžioji salė Bilietai
2025-01-02 TRAVIATA 18:30 LNOBT Didžioji salė Bilietai
2025-01-04 TRAVIATA 18:30 LNOBT Didžioji salė Bilietai
2025-06-04 AIDA 18:30 LNOBT Didžioji salė Bilietai
2025-06-06 AIDA 18:30 LNOBT Didžioji salė Bilietai
2025-06-08 AIDA 18:00 LNOBT Didžioji salė Bilietai
Data Pavadinimas Pradžia Vieta
2023-12-31 TRAVIATA 18:30 LNOBT Didžioji salė Pasibaigęs
2023-12-29 TRAVIATA 18:30 LNOBT Didžioji salė Pasibaigęs
2023-12-28 TRAVIATA 18:30 LNOBT Didžioji salė Pasibaigęs
2023-12-22 TRAVIATA 18:30 LNOBT Didžioji salė Pasibaigęs
2023-11-18 AIDA 18:30 LNOBT Didžioji salė Pasibaigęs
2023-11-16 AIDA 18:30 LNOBT Didžioji salė Pasibaigęs
2023-11-14 AIDA 18:30 LNOBT Didžioji salė Pasibaigęs
2023-11-12 AIDA 18:00 LNOBT Didžioji salė Pasibaigęs
2023-11-10 AIDA 18:30 LNOBT Didžioji salė Pasibaigęs
2022-12-31 TRAVIATA 18:30 LNOBT Didžioji salė Pasibaigęs
2022-12-29 TRAVIATA 18:30 LNOBT Didžioji salė Pasibaigęs
2022-12-28 TRAVIATA 18:30 LNOBT Didžioji salė Pasibaigęs
2022-02-26 KARMEN 18:30 Pasibaigęs
2022-02-25 KARMEN 18:30 Pasibaigęs
2022-02-24 KARMEN 18:30 Pasibaigęs
2022-02-18 TRAVIATA 18:30 LNOBT Didžioji salė Pasibaigęs
2022-02-15 TRAVIATA 18:30 LNOBT Didžioji salė Pasibaigęs
2021-06-05 Avanscena gyvai 18:30 LNOBT Didžioji salė Pasibaigęs
2019-10-02 KARMEN 18:30 LNOBT Didžioji salė Pasibaigęs

Naujienlaiškio prenumerata

Loading