success Galima peržiūrėti krepšelį
Pradžia
en
{{cart.item_count}}

Tuščias krepšelis

Krepšelis

Žurnale „Bravissimo“ – dėmesys naujajai LNOBT kartai


Naujasis operai ir baletui skirto žurnalo „Bravissimo“ numeris (2015 Nr. 1–2) ypatingą dėmesį skiria naujai kartai, įžengusiai į muzikinio teatro sceną – solistams, dirigentams, choreografams.

Kristina Gudžiūnaitė, Tomas Pavilionis, Modestas Barkauskas, Martynas Rimeikis – šie ir kiti jaunesnės teatro menininkų kartos vardai į žurnalo akiratį pateko natūraliai, nušviečiant aktualius įvykius – premjeras, apdovanojimus.

Siūlome pokalbius Metų balerina išrinkta Kristina Gudžiūnaite „Belaukiant savo choreografo“, Metų baleto viltimi Stanislavu Semianiura „Einu tinkama kryptimi“ (abu kalbino Skaidrė Baranskaja), Metų operos soliste Joana Gedmintaite „Menas būtu scenoje“ ir Operos viltimi Tomu Pavilioniu „Ieškoti ir tobulėti“ (kalbino Dalia Sverdiolienė).
J. Gedmintaitės nuotrauka iš operos „Sevilijos kirpėjas“ puošia ir žurnalo viršelį.

Baleto gerbėjai puikiai pažįsta baleto primarijų Martyną Rimeikį, tačiau jo debiutinio spektaklio „Visur, kur mes nebuvome“ premjeros proga baleto triptikų vakare „Bolero+“ siūlome pažvelgti į šį menininką kaip į choreografą („Kai naktys pasidaro labai ilgos“, kalbina Sigita Ivaškaitė).

Choreografės kelią pradėjo ir garsi primabalerina Eglė Špokaitė, Kauno valstybiniame muzikiniame teatre pastačiusi savo debiutinį spektaklį „Žydrasis Dunojus“. Apie jį rašo Lina Stankevičiūtė straipsnyje „Istorija apie Kūrybą ir Meilę“.

Helmutas Šabasevičius straipsnyje „Nauji Lietuvos baleto vardai“ pristato trupės naujokus.

LNOBT naujokams, dirigentams Modestui Barkauskui ir Juozui Mantui Jauniškiui patikėtos tik ką įvykusios ir rengiamos teatro premjeros. „Bolero+“ muzikos vadovo mintis apie savo profesiją ir siekius skaitykite straipsnyje „Pašnekesiai apie dirigavimą su Modestu Barkausku“, o kamerinės operos vaikams „Zuikis puikis“ muzikos vadovo ir rengiamos operos „Fidelijus“ antrojo dirigento J. M. Jauniškio požiūris išdėstytas interviu „Nauja partitūra – visada iššūkis“ (parengė Vaida Urbietytė-Urmonienė).

Taip pat skaitytojų laukia pažintis su vienintele Ludwigo van Beethoveno opera „Fidelijus“ – skaitykite straipsnį „Fidelijus“. Santuoka: kalėjimas ar laisvė?“ (Beata Baublinskienė). O ypatingą įvykį, orkestro „Filarmonica della Scala“ orkestro koncertą, prisimena Vytautė Markeliūnienė.

Skiltyje „Menu akimirką žavingą“ Kristina Mikuličiūtė-Vaitkūnienė rašo apie bene pirmąją lietuviškosios operos primadoną Adelę Galaunienę „Pirmąją Violetą prisimenant“, o Rūta Gaidamavičiūtė pasakoja apie vieną iškiliausių XX a. antrosios pusės solisčių Birutę Almonaitytę bei pristato jai skirtą knygą „Su Birute Almonaityte“.

Mėgstantiems žaidimus spausdiname teatrinį kryžiažodį, o redaktorės žodis šį kartą skirtas keletui taisyklių pradedantiesiems operos (ir baleto) lankytojams, kaip jas suformulavo britų dienraštis „The Telegraph“. Malonaus skaitymo!

[Beata Baublinskienė]

Naujienlaiškio prenumerata

Loading