success Galima peržiūrėti krepšelį
Pradžia
en
{{cart.item_count}}

Tuščias krepšelis

Krepšelis

Viktorija Miškūnaitė: „Italai leidžia man pasirinkti geidžiamą operą“

Iškart po operos Kapulečiai ir Montekiai premjerinių spektaklių birželio pradžioje Viktorija Miškūnaitė išskrido Pietų Italijon, kur pratęsė pavasarį pradėtas studijas Rodolfo Celletti bel canto akademijos meistriškumo kursuose. Jau gavusi šios akademijos diplomą, solistė liko Martina Franka miestelyje ruoštis Giuseppe‘s Verdi operos Karalius vienai dienai (Un giorno di regno) pastatymui, kurį liepos pabaigoje išvydo prestižinio Valle d’Itria muzikos festivalio žiūrovai.

Šioje operoje V.Miškūnaitei patikėtas Markizės del Podžo vaidmuo – pagrindinė soprano partija. Lietuvė buvo vienintelė užsienietė, šįmet kartu su italų atlikėjais pakviesta dainuoti Valle d‘Itria festivalio operose. Istorinių Didikų rūmų (Palazzo Ducale) kieme po atviru dangumi įrengtoje scenoje parodyti aštuoni nauji operų pastatymai.

Operos Karalius vienai dienai muzikos vadovas ir dirigentas Sesto Quatrini pažįstamas ir Lietuvos publikai: būtent jis Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre energingai vadovavo Vincenzo Bellini operos Kapulečiai ir Montekiai pastatymui. Pasak V.Miškūnaitės, kaip ir Vilniuje atkaklusis italų dirigentas nenurimo tol, kol kiekvienas bel canto vokalinis pasažas neskambėjo tobulai.

„Valle d‘Itria festivalyje, į kurį suvažiuoja bel canto muzikos gerbėjai iš visos Europos, svarbiausia yra būtent muzikinė kūrinių atlikimo kokybė. Tuo tarpu režisūriniams operų sprendimams italų publika nėra tokia reikli kaip mūsiškė“, - pastebi lietuvių solistė.  

Pirmąkart režisūroje jėgas išmėginusi garsi praeities dainininkė Stefania Bonfadelli savo pastatymu siekė atkreipti dėmesį, jog gerokai nurėžusioje kultūros finansavimą nūdienos Italijoje operos trupės neretai uždarinėjamos, o istoriniai teatrų pastatai, kurių gausu bel canto tėvynėje, pardavinėjami aukcionuose ir po rekonstrukcijų virsta viešbučiais ar prekybos centrais.

„Režisierė pasirinko „teatro teatre“ koncepciją: vaidinome vos beišsilaikančią trupę, statančią G.Verdi operą Įpėdinis Stanislovas (antrasis operos Karalius vienai dienai pavadinimas). Pačios S.Bonfadelli kurti operos kostiumai – istoriniai, bet viskas labai painu, nes vieną operos frazę vaidindamas dainuoji kaip G.Verdi operos veikėjas, o kitą – jau kaip šiuolaikinis personažas. Nežinau, kiek to žaidimo pavyko išlukštenti publikai, tačiau festivalio kritikai puikiai įvertino spektaklyje dainavusių solistų vokalinį meistriškumą“, - pabrėžia lietuvė. 

Portalo Operawire.com recenzentas Alanas Neilsonas savo recenzijoje tvirtina, kad „Miškūnaitė buvo aukščiausios klasės Markizė, ne tik kaip aktorė, bet ir kaip dainininkė. Jos stiprus ir galingas balsas buvo puikiai suvaldytas: sodriai skambėjo  žemuotiniuose registruose, ryškiai ir prabangiai – viršutiniuose“.  

Kad V.Miškūnaitei šią vasarą Italijoje pavyko puikiai užsirekomenduoti, liudija ir tai, kad festivalio pabaigoje jo meno vadovas maestro Fabio Luisi pasiteiravo dainininkės, kokį bel canto repertuaro vaidmenį jį sutiktų dainuoti ateinančią vasarą. Tad nuo mūsų soprano pasirinkimo gali priklausyti, kuri opera Didikų rūmų kieme Martina Frankoje skambės po metų.

„Dar mąstau, bet širdis linksta prie Gaetano Donizetti operos Roberto Deverio (Roberto Devereux). Vienas iš pagrindinių personažų joje – Anglijos karalienė Elžbieta, kurios partija man labai tiktų“, - neslepia ambicijų V.Miškūnaitė.

Rugsėjo 15 ir 16 dienomis solistę vėl išvysime V.Bellini operoje Kapulečiai ir Montekiai, kuria LNOBT pradės naują teatro sezoną. Šalia V.Miškūnaitės-Džuljetos Romeo vaidmeniu debiutuos Vokietijos miesto Braunšveigo teatre jau šeštą sezoną dainuojantis mecosopranas Milda Tubelytė. Kitus vaidmenis atliks Liudas Mikalauskas, Žygimantas Galinis ir kviestinis tenoras iš Portugalijos Carlos Cardoso. Abu vaidinimus diriguos pastatymo muzikos vadovas Sesto Quatrini (Italija).  

Naujienlaiškio prenumerata

Loading