success Galima peržiūrėti krepšelį
Pradžia
en
{{cart.item_count}}

Tuščias krepšelis

Krepšelis

Operos „Alisa stebuklų šalyje“ kostiumai: nuo veidrodinio Triušio iki paslaptingo Katino

Operos „Alisa stebuklų šalyje“ kostiumai: nuo veidrodinio Triušio iki paslaptingo Katino

Paskutinėmis savaitėmis iki premjeros teatro siuvykla zuja kaip bičių avilys. Rugsėjo 25, 26 ir spalio 2 dienomis Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre numatoma visai šeimai skirtos operos premjera: į pasimatymą su naujų scenos reginių išsiilgusiais vaikais žengs opera „Alisa stebuklų šalyje“. Spektaklio kostiumų dailininkė Marta Vosyliūtė daugelį raštų operos personažų rūbams sukūrė pati.

„Lewiso Carrollo „Alisa stebuklų šalyje“ yra klasikinis nonsense, arba nesąmonių literatūros vaikams pavyzdys. Operoje knygos veikėjai vaikams turi būti atpažįstami, tačiau mūsų kūrybinė komanda vengė nusibodusių, banalybėmis virtusių personažų įvaizdžių. Juk Alisa neprivalo būti blondinė, vilkinti suknele su prijuoste: šiandien, kai nuo L. Carrollo knygos pasirodymo prabėgo jau pusantro šimtmečio! Ir neverta stebėtis, kad trijų paukščiukų kostiumai operoje primins garsiuosius „Angry Birds“,  – pasakoja M. Vosyliūtė.

Pasak jos, „Alisa stebuklų šalyje“ – tai stebuklų spektaklis, kuriame galima laukti visko: mėlynų plaukų ar dviejų metrų ilgio kojų. Taip pat kūrėjams buvo svarbu vizualiai atskirti realųjį pasaulį nuo žaidimų fantazijos. Tam pasitarnauja ir scenografės Gintarės Jonaitytės sukurtos dekoracijos, ir šviesų dailininko Andriaus Ringevičiaus pasiūlytas apšvietimas. 

„Kartu su pastatymo režisieriumi Gadu Schechteriu nusprendėme, kad spektaklio veiksmo vieta taps vaikų žaidimų aikštelė, kurioje po pamokų susitinka mokinukai. Todėl Alisos ir kitų vaikų aprangai  nupiešiau ir ant šilko atspaudžiau originalius audinius, atspindinčius mokyklos temą. Languotas margas raštas primena mokyklinių sąsiuvinių lapus, moksleiviškas uniformas ar žaidimą klasėmis. Tačiau tai nebus griežti, geometriškai tikslūs langeliai – jie tarsi nubrėžti vaiko ranka, paspalvinti flomasteriu ar kreidelėmis. Tik Širdžių karalienės suknelės langeliai griežtesni, labiau kontrastingi: ar tik ta Karalienė nebus Tamsta Mokytoja?“ – šypsodamasi spėja M. Vosyliūtė.

Audiniai kostiumams buvo specialiai gaminami pagal teatro dailininkės pieštus eskizus. Taip buvo sukurtos net aštuonios skirtingų rūšių medžiagos.

„Iš arti minėtas langelių raštas gali atrodyti grubus, tačiau galvojant apie scenos kostiumus nevalia pamiršti, kad žiūrovus nuo artistų skirs mažiausiai kelių metrų atstumas, todėl drabužių raštai negali būti per smulkūs. Tai viena iš didžiosios scenos paslapčių. Šioje operoje turime ir solistų, kurie spektaklyje dažnai keičia savo vaidinamus personažus. Jiems reikalingas pagrindinis kostiumas, kuris kaskart papildomas konkrečiam personažui būdingomis detalėmis“, – pasakoja „Alisos stebuklų šalyje“ kostiumų autorė.

Pasak jos, pagrindinis vizualus šio pastatymo akcentas bus Triušio kaukė. Jos spindesys – tarsi nuoroda į Veidrodžių karalystę, kurion taip pat nukeliauja pagrindinė veikėja Alisa. Be to, ši kaukė padidina personažą – su ja Triušis tampa dvimetrinis ir taip scenoje įgauna daugiau svarbos. Širdžių karalienė taipogi bus „išaukštinta“, nes turės aukštą skrybėlę ir platforminius batus.

„Dar bus kaukė Vikšro, tampančio drugeliu. Po lemtingojo virsmo kaukė išliks, bet veikėjas įgaus didelius tapytus sparnus... Visgi pats keisčiausias ir – neslėpsiu – sunkiausiai pagaminamas bus Katino kostiumas. Jo paslapties neišduosime iki pat premjeros“, – tvirtai pareiškia M. Vosyliūtė.

Taigi smalsuoliams nelieka nieko kita, kaip patiems ateiti spektaklio pamatyti. Žiūrovų laukia nežabotos vaikiškos fantazijos šventė teatro scenoje, kuri ir mažiems, ir dideliems išlieka amžina nenuspėjamų stebuklų šalimi.

Kiti renginiai

Naujienlaiškio prenumerata

Loading