success Galima peržiūrėti krepšelį
Pradžia
en
{{cart.item_count}}

Tuščias krepšelis

Krepšelis

Operoje „Manon“ dainuos kritikų „svajonė“

Žavi prancūzų dainininkė Fabienne Conrad, pasak kritikų, geba išgauti tokius pat kerinčius „pianissimi“ (tylaus dainavimo epizodai) kaip legendinė Montserrat Caballé, ir taip įsijausti į vaidmenį, jog tampa žiūrovo „svajone“.
Fabienne Conrad šiuo metu repetuoja Manon vaidmenį Jules’io Massenet operoje „Manon“, kurios premjera rugsėjo 18 d. atidarys naują Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro sezoną.

Spektaklį apie jauną, laisvės ir malonumų trokštančią moterį kuria prancūzų menininkai. Anot režisieriaus Vincent’o Boussard’o, ši istorija, nors ir pateikta 19 amžiaus operoje pagal 18 amžiuje sukurtą romaną, artima mūsų laikams. O vaidmenų atlikėjai turi būti ne tik geri dainininkai, bet ir puikūs aktoriai.

Šiuolaikinio universalaus operos dainininko pavyzdį rodo kviestinė pastatymo solistė Fabienne Conrad. Nors dar palyginti neseniai pradėjusi karjerą, ji jau dainuoja pagrindinius vaidmenis – Leilą Georges’o Bizet operoje „Perlų žvejai“, Mikaelą operoje „Karmen“, Grafienę Wolfgango Amadeus Mozarto „Figaro vedybose“, Paminą „Užburtojoje fleitoje“, taip pat Elizą Dulitl miuzikle „Mano puikioji ledi“.

Prieš keletą metų apie F. Conrad pasirodymą Charles’o Gounod operoje „Romeo ir Džuljeta“ Belgijos spauda rašė kaip apie „tobulą Džuljetos įkūnijimą“ ir tiesiog „svajonę“. O 2012 m. Ruano operos teatre (Prancūzijoje) sudainavusi Violetą Giuseppe’s Verdi „Traviatoje“ ji sulaukė tokio įvertinimo: „Tai tikras atradimas. Ji turi visas reikalingas savybes įkūnyti didžiąsias operų herojes: pasitikėjimą, solidžią vokalinę techniką, eleganciją, žavesį, malonų tembrą ir mokėjimą perteikti teksto prasmę.“

Praeitą 2014–2015 m. sezoną Fabienne pradėjo taip pat Ruane, sudainavusi keturis pagrindinius vaidmenis Jacques’o Offenbacho operoje „Hofmano istorijos“ – Olimpiją, Džuljetą, Antoniją ir Stelą. Spauda negailėjo pagyrų: „neįtikėtinas vaidmens pajautimas“, kuriuo solistė „patvirtino savo vokalinį meistriškumą“, „stulbinamas aktorinis talentas“ („La lettre du musicien“, „Forum Opera“, „Resmusica“).

Įdomu, kad į operos pasaulį Fabienne Conrad atėjo, pirmiau baigusi Politikos studijų institutą Paryžiuje (L’Institut d’études politiques de Paris). Tiesa, lygiagrečiai mokėsi skambinti fortepijonu, šias studijas vainikavo diplomas su pagyrimu. Vėliau išvyko mokytis į Madrido dainavimo kolegiją (La Escuela Superior de Canto de Madrid). Ispanijos sostinėje pradedančiai solistei pavyko laimėti Jaunųjų dainininkių konkursą, tai atvėrė kelią debiutui Madrido karališkojoje operoje Franciso Poulenco „Karmeličių dialogų“ pastatyme, kurį kūrė režisierius Robertas Carsenas diriguojant žymiam ispanų dirigentui Jesúsui Lopezui Cobosui.

Netrukus F. Conrad jau dainavo pagrindinius vaidmenis Ispanijos ir Belgijos operos teatruose, į Prancūzijos operos scenas įžengė 2012 m. O po metų išvyko į didelį ir sėkmingą koncertų turą Rusijoje (operų arijų rečitaliai su orkestru), kurio metu jos dainavimas kritikų buvo palygintas su kerinčia M. Caballé maniera.

Pernai (2014 m.) Fabienne koncertavo Belgijoje iškilmių, skirtų paminėti Pirmojo pasaulinio karo pradžią, metu dalyvaujant viso pasaulio valstybių vadovams.

Solistė neatsisako ir naujų būdų pasiekti publiką – 2010 m. nusifilmavo vaizdo klipe atlikdama Georgo Friedricho Händelio ariją „Piangero“ iš operos „Julijus Cezaris“ (https://vimeo.com/36420078).
Firma „Harmonia Mundi“ išleido Fabienne Conrad atliekamų operų arijų diską.

Šiuo metu Vilniuje solistė kuria Manon vaidmenį pirmą kartą, tad tikėtina, jog LNOBT prancūzų dainininkės kūrybinėje biografijoje taps reikšminga ir brangia scena.

2015 09 09
Beata Baublinskienė

Naujienlaiškio prenumerata

Loading