success Galima peržiūrėti krepšelį
Pradžia
en
{{cart.item_count}}

Tuščias krepšelis

Krepšelis

Naujasis „Bravissimo“: ką, kur, kada pamatyti?

Kaip naujausiame žurnalo „Bravissimo“ numeryje (2015 Nr. 3–4) rašo britų operos kritikas Johnas Allisonas, šiais laikais operos aistruoliams tenka gerokai padirbėti prie kompiuterio interneto platybėse ieškant tikros informacijos – atskaitos ženklų (patikimų kritikų straipsnių, nusimanančių tinklaraštininkų komentarų), leidžiančių suprasti, kad vienas ar kitas spektaklis, atlikėjas, koncertas vertas dėmesio.

Ką, kur ir kada verta pamatyti Lietuvos operos, baleto ir muzikinio teatro padangėje?

Operai ir baletui skirtas žurnalas „Bravissimo“ pirmiausia siūlo susipažinti su naujuoju Nacionalinio operos ir baleto teatro sezonu – apie jį pasakoja LNOBT vadovas Gintautas Kėvišas „96-asis sezonas: keletas publikos ir teatro sukrėtimų“.

Naująjį sezoną iš viso numatyta beveik 150 renginių, o greta numatomų premjerų (operų „Manon“, „Bohema“, „Don Karlas“, baletų „Eglė žalčių karalienė“ ir „Don Kichotas“) bus galimybė pamatyti ir praėjusio sezono naujienas: Ludwigo van Beethoveno operą „Fidelijus“ ir vienaveiksmių baletų vakarą „Bolero+“.
„Bravissimo“ puslapiuose kviečiame skaityti interviu su režisieriumi Oskaru Koršunovu „Paklūstame Beethoveno fundamentalumui“ (kalbino Laūra Karnavičiūtė) bei susipažinti su baleto kritikų Ingridos Gerbutavičiūtės, Helmuto Šabasevičiaus, Audronės Žiūraitytės ir Skaidrės Baranskajos mintimis apie „Bolero+“.

Nenusigręžti nuo kultūros pajūry ragina Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras: kviesdamas į festivalį „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ pristato ir Brodvėjaus muzikinę situacijų komediją „Kaip prasisukti versle be didelio vargo“, kurią galima bus išvysti jau sezono metu. Apie įvykusią premjerą rašo Gitana Gugevičiūtė „Klaipėdos scenoje – Brodvėjaus deimantas“.

Kauno valstybinis muzikinis teatras džiaugiasi savo naujausia premjera vaikams – apie Antano Jasenkos „Dryžuotą operą“ rašo Justina Paltanavičiūtė „Baltos / juodos spalvų dichotomija vaikų spektaklyje“.
Paskaitę „Bravissimo“ galbūt net išsiruošite į kaimyninę Lenkiją – apie vieną iš šios šalies operos teatrų, Bydgoščiaus „Opera Nova“, pasakoja jo vadovas, dirigentas Maciejus Figas („Sėkmės istorija.pl“, parengė Beata Baublinskienė).

Turtingas šį kartą „Bravissimo“ portretų aruodas. Spausdinami pokalbiai su operos soliste Sandra Janušaite „Norisi įvairovės“, dirigentu Vytautu Lukočiumi „Maestrės Margaritos palydėtas“ (Vaida Urbietytė-Urmonienė).
Prisiminimų nutapytas legendinės Lietuvos operos solistės Elenos Čiudakovos (1925–1973) portretas „Violeta, Lakmė, Rozina...“. Publikuojami operos solistų Irenos Jasiūnaitės, Virgilijaus Noreikos, dirigento Rimo Geniušo (1920–2012), muzikologės Jūratės Vyliūtės prisiminimai (kalbino Jūratė Katinaitė).

Žurnale rašoma apie LNOBT gastroles Bydgoščiaus operos festivalyje „Otelo“ triumfas Lenkijoje“ bei neeilinį turą Azijoje „Didysis baleto turas Kinijoje“.

O žurnalo „Tema“ šį kartą skirta operos kritikai – britų žurnalo „Opera“ redaktorius bei dienraščio „The Telegraph“ recenzentas specialiai žurnalui „Bravissimo“ parengė rašinį „Kritikai ir kritika: opera ir žiniasklaida šiandien“.

Viršelyje: Olga Konošenko ir Kipras Chlebinskas Krzysztofo Pastoro balete „Bolero“. Kostiumai Martos Fiedler, šviesos Levo Kleino. Martyno Aleksos nuotrauka.

Žurnalas nemokamas. Platinamas Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre.

Beata Baublinskienė
2015 06 26

Naujienlaiškio prenumerata

Loading