success Galima peržiūrėti krepšelį
Pradžia
en
{{cart.item_count}}

Tuščias krepšelis

Krepšelis

Muzikos ir kostiumų meno fiesta – G. F. Händelio odėje „Aleksandro puota“

Vasaros šventės karalių rūmuose: skambant iškilmingai muzikai dangų nušviečia fejerverkai, o jų fone rūmų siuvėjų sukurtais įspūdingais kostiumais pasipuošę damos ir kavalieriai stebi Antiką prikeliantį vaidinimą apie Aleksandrą Makedonietį, Atėnų heterą Taisiją, Tėbų dainių Timotiejų… 

Iškilmingų senovės švenčių atmosferą šių dienų Vilniuje birželio 20 ir 21 d. atgaivins Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro vasaros premjera – Georgo Friedricho Händelio „Aleksandro puota“. Tai bendras LNOBT, Budapešto menų rūmų ir „Vilniaus festivalių“ pastatymas, kuriuo aštuonioliktą kartą sostinėje rengiamas prestižinis Vilniaus festivalis užbaigs turiningą šių metų programą.

„Aleksandro puota“ („Alexander’s Feast“) yra vienas populiariausių kūrinių anglų ir vokiečių baroko genijaus Georgo Friedricho Händelio (Georgas Frydrichas Hendelis, 1685–1759) kūryboje. Tačiau Lietuvoje didingoji „Aleksandro puota“ nuskambės bene pirmą kartą. Nors tokie Händelio kūriniai kaip „Muzika ant vandens“, „Fejerverkų muzika“ arba oratorija „Mesijas“ yra puikiai žinomi, šio genijaus kūryba dėl specifinių įgūdžių reikalaujančio atlikimo mūsų krašte skamba retai.

Sceniniam „Aleksandro puotos“ pastatymui suburta stipri tarptautinė menininkų komanda. Jos ašis – pastatymo muzikos vadovas, žymus Vokietijos dirigentas Rolfas Beckas, kurį operos gerbėjai prisimena kaip Roberto Wilsono genialiai LNOBT pastatytos J. S. Bacho „Pasijos pagal Joną“ dirigentą. „Aleksandro puotos“ veiksmui scenoje diriguoja vizionieriškai mąstantis vengrų režisierius Kaélis Csába: pagal jo sumanymą ypač svarbų vaidmenį spektaklyje turėtų atlikti Lietuvos aukštosios mados guru ir teatro kostiumų meistro Juozo Statkevičiaus fantazijos šėlsmas. Scenografė Éva Szendrényi ir vaizdo projekcijų dailininkas Demeteras Lórántas (Vengrija) žada prikaustyti publikos dėmesį scenos eksperimentais su laiku ir erdve, peržengiančiais įprastinio teatro ribas.

Iškilmingu grožiu  kerinti Händelio muzika iš atlikėjų, ypač solistų, reikalauja specifinių žinių ir įgūdžių. Tad ir solistų ansamblis tarptautinis. Vaidmenis rengia mecosopranai Catriona Morison (Didžioji Britanija) ir Nora Petročenko (Taisija), sopranai Sophie Gordeladze (Austrijos) ir Diana Tiškovaitė (Taisijos draugė), tenorai Thomas Walkeris (Didžioji Britanija) ir Kęstutis Alčauskis (Timotiejus) bei bosas Tadas Girininkas (Aleksandras Didysis). Grieš LNOBT orkestras, solo liutnia – Igoris Davidovics (Vengrija), klavesinu skambins Vaiva Eidukaitytė-Storastienė. Antrasis dirigentas Vytautas Lukočius. Įspūdingus Händelio chorus atliks LNOBT choras – meno vadovas Česlovas Radžiūnas.

„Aleksandro puota“ yra Georgo Frydricho Händelio muzika odei, 1736 m. sukurtai pagal  Newburgho Hamiltono libretą. Tai buvo anksčiau sukurtos, muzikos globėjos Šv. Cecilijos dienai skirtos Johno Drydeno odės „Aleksandro puota, arba Muzikos galia“ perdirbinys. Handelio ir Hamiltono odės premjera įvyko 1736 m. vasario 19 d. „Covent Garden“ teatre Londone ir iš karto tapo labai populiari. Händeliui gyvam esant „Aleksandro puota“ buvo atlikta 54 kartus, dažnai įvairių švenčių proga, 28 kartus dirigavo pats autorius.

2014 05 27

Naujienlaiškio prenumerata

Loading