success Galima peržiūrėti krepšelį
Pradžia
en
{{cart.item_count}}

Tuščias krepšelis

Krepšelis

Kviečia X tarptautinis operos seminaras „Prancūzų operos akiratyje“

Spalio 17 d., 2015 
LNOBT Kamerinė salė 

Jules’io Massenet operos „Manon“ premjera parodė, kad prancūzų opera Lietuvoje vis dar laikoma nepažinta estetine teritorija. Kodėl? Juk tarpukario Kaune prancūzų operos buvo statomos gana dažnai. Ar situacija panaši ir gretimuose kraštuose? Kuo šiandien toks veikalas, kaip 1884 m. sukurta „Manon“, mums gali būti aktualus ir įdomus? 


PROGRAMA

10.30–11.00 Registracija

11.00–11.10 Atidarymas. Pasveikinimo žodį tars muzikologas, prof. Jonas Bruveris

Prancūzų opera ir Europos „pakraščiai“

11.10–11.40 Beata Baublinskienė. Prancūzų opera Lietuvoje – pamiršta tradicija

11.40–12.20 Kristel Pappel (Talinas, Estija). Prancūzų opera Estijoje: tranzitas iš Vokietijos, įtaka iš Rusijos?

12.20–13.00 Ryszard Daniel Golianek (Poznanė, Lenkija). Tarp itališkojo „bel canto“ ir prancūziškosios „Grand Opéra“: Giuseppe’s (Josepho) Poniatowskio opera „Pierre de Médicis“ (Paryžius, 1860)

13.00–13.30 Kavos pertraukėlė

Primadonos, kurtizanės, Manon...

13.30–14.10 Vlado Kotnik (Liubliana, Slovėnija). Tautos ir jų primadonos. Slovėnijos kultūros politikos, žiniasklaidos ir operos vadybos nacionalinės homogenizacijos mechanizmo kritika

14.10–14.50 Olga Borščiova (Minskas, Baltarusija). Manon Lesko kaip archetipinė figūra: kurtizanės paveikslas XVIII–XX a. mene ir literatūroje

14.50–16.00 Baigiamoji diskusija. Moderuoja Leonarda Kestere (Ryga, Latvija). Ištraukos iš video interviu su „Manon“ (LNOBT) režisieriumi Vincent’u Boussard’u 

Klausytis seminaro kviečiami visi norintys. Renginys Kamerinėje salėje nemokamas. Seminaras vyks lietuvių ir anglų kalbomis su sinchroniniu vertimu. Susidomėjusius kviečiame registruotis elektroniniu paštu zurnalas@opera.lt arba telefonu (8 5) 2610493.

Taip pat kviečiame jaunuosius, pradedančius beigi patyrusius kritikus išbandyti jėgas recenzijų konkurse. Užsiregistravusius konkurso dalyvius tą patį vakarą kviesime apsilankyti „Manon“ spektaklyje. Konkursinės recenzijos bus skelbiamos LNOBT tinklalapio www.opera.lt skiltyje „Dienoraščiai“, o išrinkti trys geriausi tekstai bus publikuojami teatro žurnale „Bravissimo“. 

Spalio 17 d. Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre rengiamas X tarptautinis operos seminaras „Prancūzų operos akiratyje“. Nuo 11 val. LNOBT Kamerinėje salėje pasisakys ir diskutuos operos kritikai ir žinovai iš įvairių šalių. Taip pat bus skelbiamas recenzijų konkursas. Įėjimas laisvas.

Tarptautiniame operos seminare „Prancūzų operos akiratyje“ dalyvaus Lietuvos, Lenkijos, Baltarusijos, Slovėnijos, Latvijos, Estijos, Prancūzijos operos žinovai bei statytojai.
Seminarą pradės glausta prancūzų operų pastatymų Lietuvoje apžvalga. Vėliau muzikos istorikė, operos žinovė iš Estijos Kristel Pappel (Estijos muzikos ir teatro akademija, Talinas) kalbės tema „Prancūzų opera Estijoje: tranzitas iš Vokietijos, įtaka iš Rusijos?“. Poznanės A. Mickevičiaus universiteto profesorius Ryszardas Danielis Golianekas skaitys pranešimą apie kunigaikščio Poniatowskio Paryžiuje sukurtą operą, kurios premjera 1860 m. sulaukė sėkmės (tuo tarpu kai R. Wagnerio „Tanhoizeris“ buvo nušvilptas): „Tarp itališkojo „bel canto“ ir prancūziškosios „Grand Opéra“: Giuseppe’s (Josepho) Poniatowskio opera „Pierre de Médicis“.
Opera yra daugialypis žanras, vienijantis ne tik skirtingus menus, bet ir įvairias socialinio gyvenimo sferas. Tad į seminarą atvyksta operos antropologas iš Slovėnijos Vlado Kotnikas, prieš keletą metų išleidęs knygą apie operos „socialines galias“. Jis skaitys pranešimą „Tautos ir jų primadonos“, nagrinėjantį primadonos fenomeną kaip kultūros politikos ir operos vadybos veiksnį (pranešimo paantraštė: „Slovėnijos kultūros politikos, žiniasklaidos ir operos vadybos nacionalinės homogenizacijos mechanizmo kritika“).
Filosofijos mokslus baigusi, o šiuo metu aktyvi operos kritikė Olga Borščiova iš Minsko parengė įdomų pranešimą apie Manon paveikslą mene: „Manon Lesko kaip archetipinė figūra: kurtizanės paveikslas XVIII–XX a. mene ir literatūroje“.

Šių dienų operos teatras neatsiejamas ir nuo režisierių interpretacijų. Diskusijos metu seminaro dalyviai išgirs vilniškės „Manon“ režisieriaus Vincent’o Boussard’o samprotavimus (video interviu).
Seminarą iš dalies remia Lietuvos kultūros taryba.


Beata Baublinskienė

2015 10 07 / atnaujinta 2015 10 12

Naujienlaiškio prenumerata

Loading