success Galima peržiūrėti krepšelį
Pradžia
en
{{cart.item_count}}

Tuščias krepšelis

Krepšelis

Kritikų numylėtinis kviečia į koncertą

Lapkričio 10 dieną į koncertą “Tutti!” operų mylėtojus kviečia LNOBT choras. Jo meno vadovas Česlovas Radžiūnas ypatingam kolektyvo vakarui parinko ištraukas iš garsių operų, šiuo metu neskambančių teatro repertuare: pradedant nepamirštamais Vytauto Klovos “Pilėnais”, baigiant naujo pastatymo teatre laukiančia Giacomo Puccini “Turandot”. 

Po operų premjerų būtent LNOBT choras dažniausiai apipilamas pagyromis. Recenzentams gali nepatikti operų solistai, orkestrinės interpretacijos gali jų neįtikinti, o režisūros ir scenografijos sprendimai – atrodyti pretenzingi, tačiau retai aptiksite tekstų, kuriuose kritikai nors vienu geru žodžiu nepaminėtų puikiai skambėjusio teatro choro.
Šis kolektyvas, kaip ir pats operos teatras, savo istoriją skaičiuoja nuo 1920 m. Kaune pastatytos Giuseppe‘s Verdi operos „Traviata“, todėl yra vadinamas pirmuoju profesionaliu choru Lietuvoje. Pirmasis operos choro dirigentas buvo Julius Štarka (1884-1960). Vėliau jam vadovavo chorvedžiai Jonas Dambrauskas, Jonas Dautartas, Adolfas Krogertas, Anicetas Arminas, o nuo 1989 m. – dabartinis choro meno vadovas, Lietuvos nusipelnęs artistas Česlovas Radžiūnas. Jis su kolektyvu jau spėjo parengti 85 operas ir daugiau kaip dvi dešimtis didelių vokalinio ir simfoninio žanro kūrinių, tarp kurių – Ludwigo van Beethoveno „Missa Solemnis“, Antonino Dvořáko „Requiem“ (pirmas atlikimas Lietuvoje), Wolfgango A. Mozarto „Requiem“, Johanno Sebastiano Bacho „Pasija pagal Morkų“ (pirmas atlikimas Lietuvoje), Hectoro Berliozo „Fausto pasmerkimas“ ir „Requiem“, Carlo Orffo „Carmina Burana“, Franzo Schuberto „Stabat Mater“.
Šiuo metu choro kolektyvą sudaro 84 dainininkai: 46 moterys ir 38 vyrai. Nors kiti chorai skundžiasi nerandantys pakankamai tenorų, čia jų, pasak meno vadovo, – net dvi dešimtys, taigi operos spektakliuose dainuojantis choras yra puikiai sukomplektuotas. Iš kitų kolektyvų jis išsiskiria aukštu profesionalumo lygiu, mat čia dainuoja tik specialiai pasirengę muzikai: maždaug po lygiai vokalo ir chorvedybos studijų diplomantų. Nemažai LNOBT choristų kuria individualias karjeras ir rengia solines programas, o kai kurie netgi įrašinėja savo kompaktines plokšteles: iš tokių galima paminėti Viliją Kuprevičienę, Jūratę Rudžianskaitę, Igną Misiūrą-Tumanov.
Su LNOBT spektakliais teatro choras gastroliavo JAV, Olandijoje, Taivane, Vokietijoje, dalyvavo tarptautiniuose operos festivaliuose Didžiojoje Britanijoje, Italijoje ir Suomijoje. 2011 m. LNOBT choras tarptautiniame Makao muzikos festivalyje Kinijoje dalyvavo statant Carlo M. von Weberio operą „Laisvasis šaulys“, su Makao simfoniniu orkestru atliko Franzo Liszto simfoniją „Faustas“ ir surengė atskirą koncertą. 2012 m. rudenį gastroliavo Guangdžou operos teatre Kinijoje, 2015 m. – Tel Avivo operoje.
Kuo dar ypatingas LNOBT choras? „Scenoje jis kone visuomet dainuoja pritariamas simfoninio orkestro. Be to, atmintinai, o ne iš natų, ir paprastai – judėdamas. Todėl esame ne tik dainininkai, bet ir įvairiausius kostiumus dėvintys aktoriai bei šokėjai. Jau ne viename spektaklyje sukome valsus, mazurkas ar polkas“, – šypsosi kolektyvo meno vadovas Č. Radžiūnas.

Naujienlaiškio prenumerata

Loading