success Galima peržiūrėti krepšelį
Pradžia
en
{{cart.item_count}}

Tuščias krepšelis

Krepšelis

Idėjas šokiui pakuždėjo ir F. Nietzsche, ir Šnabždesių galerija

Idėjas šokiui pakuždėjo ir F. Nietzsche, ir Šnabždesių galerija

Ištikimiausi šokio gerbėjai šiuolaikinio meno mugėje „ArtVilnius‘19“ stebi pirmuosius aštuntojo „Kūrybinio impulso“ pasirodymus. Jūsų dėmesiui – trumpa pažintis su žiūrovų akistatai pasirengusiais jaunaisiais choreografais.

„Kiekvieno žmogaus veiksmas kažkaip įtakoja kito žmogaus veiksmą. Tai – domino efektas žmonių pasaulyje. Mūsų miniatiūra „Domino efektas“ ir yra tai, kaip vieno žmogaus poelgis daro įtaką kitam žmogui“, – pasakoja jauniausios šiųmetinio „Kūrybinio impulso“ kūrėjos, Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus devintokės Milda Luckutė ir Dorotėja Navickaitė.

„Man labai svarbi tema atrodo žmogaus santykis su pačiu savimi. Tai gali būti meilė, neapykanta, pasitikėjimas, nepasitikėjimas, savęs priėmimas, susitaikymas su savimi ir kartais visiškas savęs praradimas kai kuriose gyvenimo situacijose“, – teigia du sezonus LNOBT trupėje šokanti balerina Julija Stankevičiūtė, šįmet pripažinta „Metų baleto viltimi“. „Kūrybinio impulso“ debiutantė žiūrovams siūlo duetą „daug, vėlu, toli, nėra“.

„Miniatiūrą „259“ įkvėpė Šv. Pauliaus katedroje Londone esanti Šnabždesių galerija. Ji apvali, tad atsisėdus vienoje pusėje ir sušnabždėjus į sieną, tavo balsas keliauja ratu, ir galima jį išgirsti sėdint priešingoje pusėje. Tai mane suintrigavo, nes norint būti išgirstam kitų paprastai tenka garsiai šaukti. Bet ne visiems tai yra priimtina“, – pastebi pernai Anglijos nacionalinę baleto mokyklą Londone baigusi ir į Vilnių šokti atvykusi britė Jade Isabella Longley, pirmą kartą dalyvaujanti „Kūrybiniame impulse“.

„Kiekvieno gyvenime yra momentai, kai nusprendi, jog su visuomenės norma laikomomis taisyklėmis nesutinki. Tada belieka iš jų išsivaduoti arba toliau joms paklusti, nors viduje tam prieštarauji. Miniatiūra „Sheep or not“ yra apie drąsą atsisakyti konkrečios idėjos, kuri tau nepriimtina“, – teigia puikiai lietuvių kalbos per septynis LNOBT teatro sezonus išmokęs britų šokėjas Isaacas Evansas. 2012 m. jis baigė Londono karališkąją baleto mokyklą ir artisto karjerai pasirinko Vilnių. Tai – jau ketvirtas jo parengtas kūrinys „Kūrybiniam impulsui“.

„Man kartais atrodo, kad viskas yra miražas, nes mes, žmonės, tuos pačius objektus matome skirtingai. Pavyzdžiui, atsikėlus ryte man atrodo, kad dangus yra palankus dienos darbams, o šalia kitas žmogus man sako: „Ne, Vaida, ši diena yra tamsi“. Ir aš galvoju, kuriam atrodo teisingai, kuri tiesa tikresnė. Bet tokios nėra, nes viskas yra tiesiog miražas”, - teigia jau dešimtmetį LNOBT šokanti ir daugiausiai patirties „Kūrybiniame impulse“ sukaupusi Vaida Šniurevičiūtė, taip ir pavadinusi savo miniatiūrą – „Miražas“.

„Miniatiūra „Leisk man verkti“ yra apie dieviškumo dalelę, kurią visi nešiojamės savyje. Dažnai pagalvoju, ar Friedrichas Nietzsche buvo teisus sakydamas, kad Dievas mirė, ir apie tai, kokie mes esam šiandien pasiklydę, pasimetę ir nebežinantys, kas yra tikra“, – tvirtina klaipėdietė Aušra Krasauskaitė. Ji yra Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupės artistė, už choreografiją šiame teatre rodomam šokio spektakliui „Karmen“ 2018 m. pelniusi „Auksinį scenos kryžių“. Be to, A. Krasauskaitė yra Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakulteto Šokio katedros lektorė, Beatos Molytės šokių mokyklos mokytoja ir Agnijos Šeiko šokio teatro narė.

„Ar kada susimąstėte: gyvenate pagal savo pasirinkimus ar kažkieno kito? Gali būti, kad jaučiatės taip, lyg kažkas jums diktuotų kiekvieną žingsnį. Ar tai tikrai tas kelias, kuriuo norite eiti?“ – klausia miniatiūros „Spotlight“ autorė, keturis sezonus LNOBT trupėje šokanti balerina Gohar Mkrtchyan. 2012 m. ji baigė Madrido karališkąją profesionalaus šokio konservatoriją „Mariemma“, vėliau stažavosi San Francisko baleto mokykloje bei Maria de Avila šokio studijoje Saragosoje. Garsios dvidešimto amžiaus ispanų primabalerinos M. de Avila (1920-2014) įkurtai šokio studijai šiuo metu vadovauja jos dukra – choreografė Lola de Avila, kuri 2020 m. pavasarį LNOBT statys naują Adolphe‘o Adamo baleto „Žizel“ pastatymą.

„Kūrybinio impulso“ pasirodymai šiuolaikinio meno mugėje „ArtVilnius‘19“ vyksta gegužės 31 d. (penktadienį) 16 ir 18 val. bei birželio 1 d. (šeštadienį) 17 ir 19 val. Žiūrovai juos stebėti gali įsigiję specialius bilietus, suteikiančius teisę išvysti ne tik „Kūrybinį impulsą“, bet ir visą įspūdingą jubiliejinės meno mugės „ArtVilnius‘19“ ekspoziciją. Šiuos bilietus galima įsigyti Tiketa.lt ir „Litexpo“ kasose. Tai išskirtinė galimybė su vienu bilietu aplankyti du įspūdingus renginius – pamatyti garsių pasaulio menininkų kūrinius bei įtraukiančias jaunųjų choreografų šokio miniatiūras.

Naujienlaiškio prenumerata

Loading