success Galima peržiūrėti krepšelį
Pradžia
en
{{cart.item_count}}

Tuščias krepšelis

Krepšelis

Į 2016-uosius LNOBT žengs su „Bohema“

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras rengiasi trečiajai šio sezono premjerai. Ypatingą metų vakarą, gruodžio 31-ąją, rampos šviesas išvys naujas Giacomo Puccini operos „Bohema“ pastatymas. Šį kartą neturtingų jaunuolių meilės istoriją skambant jaudinančiai muzikai scenoje pasakos italų menininkai su spektaklio režisiere ir koncepcijos autore Cristina Mazzavillani Muti priešaky.

„Prieš „Bohemos“ premjerą visame Turine tvyrojo laukimo nuotaika. Kelios dienos iki pirmojo operos spektaklio 1896 m. vasario 1 d. visos vietos „Regio“ teatre buvo išpirktos. Susidomėjimą ypač kėlė ir tai, kad spektaklį turėjo diriguoti vos dvidešimt šešerių metų, bet jau nepaprastai daug pasiekęs dirigentas Arturo Toscanini“, – rašo operos tyrinėtojas Michele Girardi.

Drąsiai galima teigti, kad ir šiandien, praėjus daugiau nei šimtmečiui po kūrino gimimo, „Bohemos“ premjera kelia ažiotažą. Ir ne tik Vilniuje. Šis pastatymas yra bendras LNOBT ir Ravenos festivalio (Italija) darbas. Ravenos Alighieri teatre kaip tik šiomis dienomis vyksta spektaklio premjeros (gruodžio 9, 12 ir 14 d.), o į LNOBT naujoji „Bohema“ atkeliauja gruodžio 31 d. Vėliau iki sezono pabaigos bus parodyti dar šeši spektakliai (sausio 2, 16, vasario 5, kovo 10, balandžio 1, gegužės 21 d.).

Naujoji „Bohema“ žada būti ne visai įprastas spektaklis. Scenovaizdis kuriamas projekcijų (dailininkas Davidas Loomas, programuotojas Davide Broccoli, Italija) ir šviesų dizaino (dailininkas Vincent’as Longuemare’as, Prancūzija) pagalba. Kostiumai suteiks istorinio laiko – XIX a. pabaigos – apibrėžtumo (dailininkas Alessandro Lai, Italija), tačiau režisierė kratosi „tam tikro manierizmo, daugybę metų apibūdindavusio įvairius šios operos pastatymus, tarp jų ir vadinamąsias istorines interpretacijas“.

Pasak C. Mazzavillani Muti, „Bohemoje“ nėra nė ženklo juokingumo ar mielumo. „Opera kupina ironijos, neišsipildžiusių iliuzijų, kartais net nuožmumo ir negebėjimo atleisti. Jos klausantis apima jausmas, tarsi tipiška simbolizmo atmosfera temptų mus tiesiai į tamsias ir klaustrofobiškas ekspresionizmo erdves. Vis dėlto norėčiau, kad tiek šio kūrinio poezija ir melancholija, tiek virš visų veikėjų tvyrantis mirties ir slėpiningos gyvenimo prasmės pojūtis visus mus stipriai sujaudintų.“

C. Mazzavillani Muti yra Raveno festivalio meno vadovė nuo pat jo įkūrimo 1990 m. Karjerą operos pasaulyje pradėjusi kaip dainininkė, vėliau atsidėjusi šeimai (režisierės vyras – garsus dirigentas Riccardo Muti), šiandien ji yra pripažinta Italijoje operos režisierė.

Vilniuje dvi pirmąsias premjeras gruodžio 31 ir sausio 2 d. dainuos itališkoji atlikėjų sudėtis: Benedetta Torre, Maria Mudryak, Alessandro Scotto Di Luzio, Matias Tosi, Daniel Giulianini, Luca Dall’Amico, Giorgio Trucco, Graziano Dalla Valle, Ivan Merlo. Diriguos spektaklius italų dirigentas Nicola Paszkowski.
Beje, po premjerinio spektaklio gruodžio 31 d. LNOBT kviečia Naujuosius sutikti teatre. Maždaug 22.30 val. Raudonojoje fojė prasidės šventinė vakarienė (bilietus pokyliui reiktų įsigyti atskirai).

Kitų metų spektakliuose išvysime lietuvių solistus. Vaidmenis rengia: Joana Gedmintaitė ir Julija Stupnianek (Mimi), Viktorija Miškūnaitė, Aistė Pilibavičiūtė ir Julija Karaliūnaitė (Miuzetė), Tomas Pavilionis ir Kasparas Damulis (Rudolfas), Eugenijus Chrebtovas ir Dainius Stumbras (Marselis), Šarūnas Šapalas, Rokas Šveisteris ir Tomas Tuskenis (Šonaras), Egidijus Dauskurdis ir Tadas Girininkas (Kolenas), taip pat – Arūnas Malikėnas, Vladas Bagdonas, Mindaugas Jankauskas.

Pastatymo muzikos vadovas Robertas Šervenikas, choro meno vadovas Česlovas Radžiūnas. Spektaklius diriguos ir Julius Geniušas.

2012 12 11

Naujienlaiškio prenumerata

Loading