success Galima peržiūrėti krepšelį
Pradžia
en
{{cart.item_count}}

Tuščias krepšelis

Krepšelis

„Eugenijus Oneginas“ – tenoro Česlovo Nausėdos 70-mečiui

Kovo 19 d. Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre rodomas Piotro Čaikovskio „Eugenijaus Onegino“ spektaklis skiriamas operos solisto Česlovo Nausėdos jubiliejui. Lenskis buvo vienas iš ryškiausių dainininko sukurtų pagrindinių tenoro vaidmenų teatro scenoje.
Spektaklį diriguos Modestas Pitrėnas. Dainuos Julija Stupnianek, Joana Stanelytė (pirmą kartą Olga), Eugenijus Chrebtovas, Edmundas Seilius, Liudas Norvaišas, Kasparas Damulis (pirmą kartą Trike), Inesa Linaburgytė, Eugenija Klivickaitė, Ignas Misiūra.

„Česlovas – šiltas, jautrus, pozityvus žmogus. Tai kolega, kuris visada palaikydavo ir padrąsindavo nedaugžodžiaudamas. Kartais tiesiog su šypsena apkabindamas ir linkėdamas sėkmės. Jo kuriami tenoro vaidmenys buvo paremti natūraliu paprastumu. Išskirtinių spalvų ir virpesių balsas, užpildytas vidine išjauta, suteikdavo scenos herojams ryškaus vyriškumo, tvirtumo ir galios įspūdį“, – apie kolegą kalba operos solistė Regina Šilinskaitė.

Česlovas Nausėda gimė Tauragės apskrityje Kiaukaliuose 1946 m. vasario 16 d. 1978 m. baigė Virgilijaus Noreikos klasę anuometinėje Lietuvos konservatorijoje (taip pat mokėsi pas Valentiną Adamkevičių, Abdoną Lietuvninką, Zenoną Paulauską). Nuo tų pačių metų ilgą laiką buvo Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistas.
Dainavo daugelį pagrindinių tenoro vaidmenų: ir lyrines Alfredo (G. Verdi „Traviata“), Lenskio, ir dramatinio pobūdžio Pinkertono (G. Puccini „Madam Baterflai“), Dono Chosė (G. Bizet „Karmen“), Radameso (G. Verdi „Aida“) partijas. Yra atlikęs Manriko (G. Verdi „Trubadūras“), Kavaradosio (G. Puccini „Toska“), Kanijo (R. Leoncavallo „Pajacai“), itin išraiškingą Šuiskio (M. Musorgskio „Borisas Godunovas“) vaidmenis. Buvo nepaprastai ryškus Makdufas (G. Verdi „Makbetas“). Solistas yra parengęs nemažai sudėtingų vaidmenų lietuvių kompozitorių operose. Tai Ansas (E. Balsio „Kelionė į Tilžę“), Paris, Žemynėlis (J. Juozapaičio „Marių paukštė“), Rūtenis (V. Klovos „Pilėnai“).

Repertuaro sudėtingumą ir įvairumą galėtų iliustruoti recenzentų įvertinta jo spalvingai atlikta barono Krontalio partija (A. Lorcingo „Brakonierius“ ). Išraiškingi buvo ir antraplaniai vaidmenys. Naujausias įsimenantis, bet jau nebylus Č. Nausėdos vaidmuo šių metų premjeroje – Didysis Inkvizitorius (G. Verdi „Don Karlas“).

Solistas koncertavo Europoje (Olandijoje, Belgijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Šveicarijoje, Italijoje, Austrijoje), JAV, Taivane, Rusijoje. Č. Nausėda yra giedojęs Th. Dubois oratorijoje „Septyni Kristaus žodžiai“, G. Puccini Mišiose. Nemažai programų buvo parengęs su solistu Juozu Janušaičiu, koncertuodavo visoje Lietuvoje palydint ansambliui „Armonika“. Nemaža įrašų padaryta su Lietuvos radijo ir televizijos liaudies muzikos orkestru (vad. R. Apanavičius), su lietuvių muzikos ansambliu „Ainiai“.

„Kompozitoriai operose yra sukūrę daug tenoro ir soprano duetų. Dainuodama su Česlovu visada jutau jo nuoširdumą ir stiprybę. Ypač įsiminė mūsų teatro gastrolės Taivane 2000 m. su J. Jurašo režisuota G. Verdi „Aida“ – žiūrovai labai šiltai priėmė mūsų teatro spektaklius, laukdavo išeinant, kad gautų autografų“, – gerų žodžių jubiliejų švenčiančiam kolegai nešykšti operos solistė Sofija Jonaitytė.

2016 03 17

Naujienlaiškio prenumerata

Loading