„Absorptio: kūrinys dviem operos namams“ – tai šiuolaikinė opera ir operos kultūros komentaras. Žiūrovai čia tampa kūrinio dalimi ir patiria atpažįstamas, bet kartu svetimas socialines situacijas. Dalyviai kviečiami permąstyti, ką reiškia „eiti į operą“ ar jos klausytis, o nepasimesti kūrinyje padeda vedlys, naviguojantis nedideles žiūrovų grupes per kūrinio vyksmą.
„Absorptio“ – neegzistuojantis žodis, nusakantis kūrybinį kontekstą ir jo daugiaprasmiškumą. Būdamas interaktyvus, kūrinys įtraukia socialinę aplinką ir kitus greta esančius, susijusius elementus, sujungiančius tiek šiuolaikinės muzikos, tiek operos, tiek šiuolaikinio meno laukus. Dviejų operos namų aspektas atsiskleidžia per renginio erdvę, kuri yra savotiškas „aukštosios kultūros“ antipodas. „Opera Social House“ – šalia teatro stovintis ir su opera netiesiogiai susijęs pastatas; jis kažkada priklausęs teatrui – šiandien jame veikia šiuolaikinė baro intervencija.
Kūrinyje įveiklinami abu operos namų pastatai – jie komentuoja vienas kitą, taip įsiliedami ir į miesto vyksmą.
Kūrinys yra tarsi dviejų operos pastatų dialogas, jo dramaturgija atkartoja ambicijų, sėkmės ir aukštumų siekimo, meno kūrimo ir vartojimo logiką. Spektaklio žiūrovai yra interaktyviai įtraukiami į vyksmą skirtingose erdvėse. Jo garsinė medžiaga – tai ausinėse girdimas garso takelis. Kūrinio finalas atliekamas gyvai.
„Absorptio“ atsirado kilus impulsui komentuoti operos situaciją ir svarstyti (šiuolaikinės) operos vaidmenį šiandienėje kultūroje ir kultūros industrijoje, tuo pačiu įtraukiant naratyvus, susijusius su meno cirkuliacija.
Kūrinio kompozitorius yra Dominykas Digimas, už muziką teatrui pelnęs „Auksinį scenos kryžių“; kūrinio režisierė – Agnė Ambrozaitytė – tai operoje besispecializuojanti jauna kūrėja, dirbanti ir Lietuvos, ir užsienio operos pastatymuose. Dramaturgijos ir koncepcijos autorius yra šiuolaikinio meno ir muzikos srityse dirbantis filosofas ir kuratorius Edvardas Šumila. Scenografiją kuria Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas Dainius Liškevičius, kostiumus – konceptualaus ir poetiško žvilgsnio mados dizainerė Morta Nakaitė.
Režisierė Agnė Ambrozaitytė
Dramaturgas Edvardas Šumila
Kompozitorius Dominykas Digimas
Scenografas Dainius Liškevičius
Kostiumų dailininkė Morta Nakaitė
Vaizdo ir montažo režisierius Kornelijus Jaroševičius
Dirigentas Karolis Variakojis
Vaizdo operatoriai: Vaidas Užkuraitis, Kostas Kazlauskas, Kornelijus Jaroševičius, Donatas Sauleika, Deimantas Kučinskas
Šviesų dailininkas Dainius Urbonis
Grafikos dizaineris Simonas Kotovas
Solistai: Gabrielė Bukinė (sopranas), Karolis Kašiuba (tenoras)
Veikėjai: Žilvinas Andriušis, Arūnas Bronušas, Aliona Malikėnienė, Laurynas Aksamitas, Kristina Morta Paškevičiūtė, Rytis Zemkauskas, LNOBT simfoninis orkestras
Balsai (įrašuose): Inga Valinskienė, Marijus Žiedas
Prodiuseriai: Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras, „Operomanija“
Partneris: „Opera Social House“
Rėmėjai: LR Kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba, Vilniaus miesto savivaldybė
Opera buvo kuriama Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro ir „Operomanijos“ jungtinio šiuolaikinės operos projekto „Operos genomas“ kontekste 2021–2024 m.