Bravissimo

Arkadijus Gotesmanas: „Atsisuku, bet jo nėra...“

Baleto spektaklyje „Franceska Mann“, kuriam muziką parašė Anatolijus Šenderovas, o choreografiją sukūrė Edita Stundytė, išgirsime gyvas perkusininko Arkadijaus Gotesmano muzikines improvizacijas.
Plačiau

Martynas Rimeikis: „Kol viskas stovi pašėlusiu greičiu“

„Baletų triptiko“ premjeriniuose spektakliuose, kurie Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre bus rodomi balandžio 26, 27 ir 30 dienomis, laisvos vietos salėje baigia ištirpti. Šįkart su choreografu Martynu Rimeikiu kalbamės apie jo naująjį spektaklį „Dienos, minutės“.
Plačiau

Mecenatystei skirtos konferencijos dalyviai: „Rėmėjo statusą įgyti turėtų kiekvienas kultūros vartotojas“

Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre balandžio 11 dieną surengta konferencija „Mecenatystė: vizijos ir praktikos“. Joje susibūrę kultūros bei verslo atstovai aptarė pernai įsigaliojusio Mecenavimo įstatymo nuostatas, realias jo praktinio įgyvendinimo galimybes bei pasidalino mintimis, kokie įstatyminiai ir neoficialūs žingsniai padėtų ateityje skatinti kultūros rėmėjų aktyvumą. Nors šią sritį Lietuvoje reglamentuoja jau du įstatymai (be Mecenavimo įstatymo, veikia Labdaros ir paramos įstatymas, rėmėjams numatantis tam tikras mokesčių lengvatas), kultūros rėmimo mastai šalyje išlieka kuklūs.
Plačiau

Choreografė Živilė Baikštytė: „Mitai – tai mūsų kultūros DNR kodas“

Buvusi Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro primabalerina, o dabar – šio teatro baleto repetitorė Živilė Baikštytė ruošiasi debiutiniam savo, kaip choreografės, šokio spektakliui šio teatro repertuare: jos darbas „Pradžioje nebuvo nieko“ lietuvių mitologijos motyvais bus rodomas „Baletų triptike“, kurio premjera LNOBT vyks balandžio 26, 27 ir 30 dienomis.
Plačiau

„Auksinio scenos kryžiaus“ laureatas Mantas Daraškevičius svajoja apie vasarą Šaolino vienuolyne

Kolegų žinomas kaip žodžio kišenėje neieškantis ir pirmas visus užkalbinantis linksmuolis, šįkart šokėjas Mantas Daraškevičius apie bręstančius savo karjeros pokyčius prabilo rimtai.
Plačiau

Choreografė Edita Stundytė: „Kuriu spektaklį apie narsų poelgį”

Prieš savaitę publikuotose informacijose apie netikėtai anapilin išėjusio kompozitoriaus Anatolijaus Šenderovo gyvenimą ir kūrybą buvo minimas pagal jo muziką kuriamas šokio spektaklis “Franceska Mann”. Žiūrovai šį darbą galės išvysti jau balandžio 26, 27 ir 30 dienomis “Baletų triptiko” premjeroje Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre.
Plačiau

Sandra Janušaitė apie operų veikėjas: „Jos visos – karšto kraujo, stiprios asmenybės“

Operos darboholike save vadinanti solistė Sandra Janušaitė džiaugiasi puikia 2019-ųjų pradžia: šįmet LNOBT scenoje ji jau spėjo pasirodyti ir kaip trapioji Madam Baterflai, ir kaip valdingoji Turandot, o kovo 14-ąją žiūrovai po ilgesnės pertraukos stebės jos pasiaukojančią Zentą Richardo Wagnerio operoje „Skrajojantis olandas“.
Plačiau

Robertas Wilsonas: „Juokas – pats brangiausias dalykas“

Šių metų kovo ir balandžio mėn. Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre išvysime neabejotinai įdomiausią paskutinę Giacomo Puccini operą Turandot, režisuotą vieno didžiausių, įtakingiausių, avangardiškiausių XX ir XXI a. scenos režisierių, mano mokytojo Roberto Wilsono. Turandot remiasi italų dramaturgo ir Commedia dell’Arte čempiono Carlo Gozzi (1720–1806) pjese, kilusia iš XII a. epinės persų poemos Haft Peykar (liet. Septyni paveikslai). Poema parašyta persų, sunitų ir musulmonų poeto Nizami (1141–1209) ir pasakoja apie princą Kalafą, kuris siekia užkariauti žiaurios senovės Kinijos princesės Turandot širdį. Vilniuje naująjį Turandot spektaklį kuria tarptautinė komanda – tai bendras LNOBT, Kanados operos teatro ir Madrido Teatro Real pastatymas. Madride naujojo spektaklio premjera įvyko 2018 m. lapkričio 30 d.
Plačiau

Pasitinkant „Turandot“: susitikimas su maestro Modestu Pitrėnu

Vasario 27 d. LNOBT Kamerinėje salėje „Turandot“ pastatymo muzikos vadovas ir dirigentas Modestas Pitrėnas atskleidė operos partitūros slėpinius. Savo pasakojimą apie artėjančią premjerą iliustravo muzikinėmis „Turandot“ citatomis.
Plačiau

Pasitinkant „Turandot“: susitikimas su režisieriumi Robertu Wilsonu

Klausimų-atsakymų vakaras su „Turandot“ režisieriumi Robertu Wilsonu! Šį vakarą LNOBT Raudonojoje fojė buvo galima daugiau išgirsti apie premjerą iš paties R.Wilsono. Režisierius susitiko su publika. Pokalbį moderavo jo mokinė Gintarė Minelgaitė, praleidusi dvi vasaras R.Wilsono įkurtame „Watermill“ centre Niujorke. Šiame centre su studentais išbandomos R.Wilsono inscenizacijų scenos prieš perkeliant jas į teatrus. Negalėjusieji dalyvauti pokalbyje gyvai, gali pažiūrėti renginio vaizdo įrašą.
Plačiau

Pasitinkant „Turandot“: susitikimas operos kritikė Polina Lyapustina

Skirtingi „Turandot“ aspektai, nuo istorijos konteksto, personažų, iki aukos ir pasiaukojimo sąvokų operoje. Apie tai pasakoja kritikė, portalo Operawire bendradarbė Polina Lyapustina.
Plačiau

Dirigento Jono Aleksos jubiliejus

Vienas Dievas težino, kodėl XX a. istorijoje, ypač mene, buvo tiek daug didžių žmonių ir tiek daug pasiekta. Visą šimtmetį pasaulis tarsi kūrėsi iš naujo: išrado įvairius prietaisus, technologijas, kūrė savęs nevaržydamas, atsisakė daugybės dalykų, priėmė naujas tendencijas ir iššūkius. Žinoma, neapsieita ir be nelaimių. Bet šiandien ne apie jas. Šiandien pakalbėkime apie talentus, kurių anuomet buvo daugybė.
Plačiau

Dešimtmečiai su baletu Rūtai Railaitei-Butvilienei – 60

Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro Baleto trupės direktorė Rūta Railaitė-Butvilienė 2018 m. spalio 14 d. atšventė šešiasdešimties metų jubiliejų.
Plačiau

Sesto Quatrini: „Noriu šviežio oro gūsio”

LNOBT Operos meno vadovas S. Quatrini paaiškino, kodėl teatro vyriausiuoju dirigentu pasirinko Ričardą Šumilą ir išdėstė artimiausius savo paties kūrybinius planus tiek Vilniuje, tiek kitose pasaulio šalyse.
Plačiau

Tamsą pasisodinti šalia: Bélos Bartóko Stebuklingas mandarinas ir Hercogo Mėlynbarzdžio pilis

Ne vienus metus daug kalbama apie tai, kad Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro scenoje norėtųsi matyti daugiau modernesnių kūrinių. Todėl gana simboliška, kad pirmoji naujojo teatro sezono premjera buvo XX a. parašytas skandalingasis vengrų kompozitoriaus Bélos Bartóko vienaveiksmių kūrinių diptikas – Stebuklingas mandarinas ir Hercogo Mėlynbarzdžio pilis. Dar prieš premjerą intriguojamai nuteikė tarptautinė baleto ir operos statytojų komanda: Stebuklingo mandarino choreografiją kūrė LNOBT baleto meno vadovas Krzysztofas Pastoras, operą režisavo prieš keletą metų Lietuvoje Aleksandro puotą statęs vengrų režisierius Csaba Kaelis. Spektaklių muzikos vadovas – Robertas Šervenikas, scenografija rūpinosi Borisas Kudlička, kostiumais – Tatyana van Walsum, šviesomis – Marcas Heinzas, o vaizdo projekcijas kūrė Bartekas Maciejus.
Plačiau

Ričardas Šumila: „Svarbu atvirai kalbėtis“

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras turi naują vyriausiąjį dirigentą: į šias pareigas paskirtas 34-erių metų Ričardas Šumila. „Norėčiau būti dirigentų bendramintis ir bendradarbis, padedantis spręsti iškylančias problemas ir atveriantis kelius kolektyvo augimui“, – teigia naujasis vadovas.
Plačiau

Tenoras Kristian Benedikt: „Ne tik jūreiviai įvairiuose kraštuose turi artimų draugių...“

Ketvirtadienį į Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro sceną po dviejų metų pertraukos mažais japoniškais žingsneliais vėl įtipens Madam Baterflai, kurią į žmonas pramogaudamas sau nusipirks lengvabūdis amerikiečių laivyno karininkas Pinkertonas... Jo partiją atliksiantis Kristian Benedikt neslepia, kad panašių į Pinkertoną vyrų ir šiandien galėtume rasti tarp jo kolegų – operos solistų.
Plačiau

Sesto Quatrini dalinasi savo operų Top 5

Naujasis LNOBT operos meno vadovas dalinasi savo operų TOP 5!
Plačiau

Operos "Madam Baterflai" kultūriniai, socialialiniai, moraliniai ir religiniai aspektai

Šiame pokalbyje – operos "Madam Baterflai" kultūriniai, socialialiniai, moraliniai ir religiniai aspektai. Kas liko už muzikos? Kuo ypatingas herojų konfliktas scenoje? Kodėl kai kuriuose teatruose nušvilpiamas Pinkertonas? Apie visa tai – pokalbis su pašnekovais: Jūratė Sodytė (režisieriaus asistentė), Kristian Benedikt (tenoras, Pinkertono vaidmens atlikėjas), Andrius Navickas (filosofas)
Plačiau

„Opera ir knyga“

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras rengia susitikimus, kuriuose pristatomi jo scenoje rodomi spektakliai, kurie remiasi konkrečiais literatūros kūriniais.LNOBT ir Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus viešosios bibliotekos Vaikų literatūros skyriaus organizuoti renginiai buvo skirti Martyno Vainilaičio mitologinei poemai „Bruknelė“ ir pagal ją kompozitoriaus Jono Tamulionio sukurtai operai tuo pačiu pavadinimu. Gimnazistams ir vyresniųjų klasių moksleiviams rengiami susitikimai skirti P. Čaikovskio operai „[EUGENIJUS ONEGINAS](/repertuaras/operos/eugenijus-oneginas)“ pagal A. Puškino to paties pavadinimo romaną.
Plačiau

Pasitinkant Onutės Narbutaitės KORNETĄ

Pokalbių ir susitikimų ciklas, ruošiantis O. Narbutaitės operai [KORNETAS](/repertuaras/operos/kornetas) - specialiai Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro scenai kurtam veikalui.
Plačiau

Pasitikime „Bruknelę“!

Pasitikime „Bruknelę“! - tai projektas, skirtas naujos lietuviškos Jono Tamulionio operos vaikams „Bruknelė“ pristatymui.
Plačiau

Pasimatuok puantus

Daugiau kaip tris mėnesius trukusio projekto metu vieviečiai turėjo galimybę iš arčiau susipažinti su baleto – patrauklaus, populiaraus ir viliojančio muzikinio scenos žanro - „virtuve“. Vievio kultūros centro organizuotą projektą „Pasimatuok puantus“ dalinai finansavo Lietuvos kultūros taryba. Projekto partneris - Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras.
Plačiau

Pakalbėkime apie operą

2016 metai paskelbti bendruomenių metais. Tad ir mūsų Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro bendruomenė nusprendė dalintis su Jūsų bendruomenėmis gražiausiais mūsų kūrybos pasiekimais, pristatyti Jums tai, kuo džiaugiamės ir didžiuojamės patys.
Plačiau

Praeities herojai šiandieninėje scenoje

Netradicinių pamokų - susitikimų ciklas, nagrinėjantis konkrečią operą muzikiniame, literatūriniame, istoriniame ir kituose kontekstuose.
Plačiau

Renginiai, skirti 2017-2018 metų sezono premjeroms

Pasitinkant kiekvieną Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro premjerą vyksta naujus spektaklius pristatantys edukaciniai renginiai.
Plačiau

ROMEO IR DŽULJETA: Šekspyro meilės legenda balete

Minėdamas W. Shakespeare’o 400-ąsias mirties metines, LNOBT publikai pristatė S. Prokofjevo baletą „Romeo ir Džuljeta“.Ta proga kvietėme į edukacinio baleto projekto „[ROMEO IR DŽULJETA](/repertuaras/baletai/romeo-ir-dzuljeta): Šekspyro meilės legenda balete“ renginius.
Plačiau

Statykime operą!

2005 metų rudenį įgyvendintas bendras LNOBT ir meninės studijos „Diemedis“ bei trijų mokyklų pradinių klasių projektas „Statykime operą!“. Rasos Dikčienės vaikiškų operėlių „Kabakšt kabaldakšt“ ir „Muzikantas, velnias ir perkūnas“ atlikime teatro scenoje dalyvavo daugiau nei 400 Vilniaus darželių ir pradinių mokyklų jaunųjų artistų.
Plačiau

Teatralizuoti koncertai regionuose

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras kasmet šalies regionams dovanoja teatralizuotus koncertus, kuriuos paruošia Teatro operos solistai – stažuotojai.
Plačiau

Viva opera

„Viva opera“ - tai pirmasis projektas, atvedęs operą į mokyklą ne tik Vilniuje, bet ir regionuose. Mokyklose pradėjo kurtis jaunųjų LNOBT bičiulių būreliai.
Plačiau

Operos labirintais

Plačiau

Operos akademija 2017-2018

Plačiau

Europos operos dienos 2015

Drauge su daugiau nei 100 operos teatrų 24-iose Europos šalyse, Operos dieną šventėme gegužės 9–10 dienomis. Šventės akcentu tapo unikalios Teatro kvapų parodos atidarymas Raudonojoje fojė.
Plačiau
Jūsų patogumui ir geresnei patirčiai svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę SUTINKU arba tęsdami naršymą, Jūs sutinkate, kad slapukai būtų įrašomi.
Daugiau informacijos rasite: Privatumo politika