Archyvas

Bravissimo Nr. 7–8, 2012


Ketvirtajame, paskutiniame metų žurnalo „Bravissimo“ numeryje (2012 Nr. 7–8) rasite išsamų interviu su naujausios teatro premjeros, Naujųjų išvakarėse parodytos Johanno Strausso operetės „Šikšnosparnis“ režisieriumi Gediminu Šeduikiu „Teatro žmogus: jaunasis operos režierius Gediminas Šeduikis“ (kalbina Laūra Karnavičiūtė). Taip pat – pokalbį su pirmąja LNOBT Rozalinda 1980 m. tapusia operos soliste Danguole Juodikaityte „Mano balsas – mano gyvenimas“ (kalbina Dalia Sverdiolienė). Solistė pasakoja apie savo kelią į sceną, sutiktus žmones, savo vyrą – garsų tenorą Valentiną Adamkevičių.

Muzikos kritikė Živilė Ramoškaitė apžvelgia svarbiausius rudens operos scenos debiutus: „Liudas Norvaišas – pirmąsyk Borisas Godunovas“ ir „Operos scenoje – Merūno Vitulskio Alfredas“ (žurnalo viršelyje kaip tik ir matome M. Vitulskį operoje „Traviata“, Martyno Aleksos nuotr.).

Lapkritį gyvenimo sukaktį minėjusi buvusi operos solistė, o dabar – edukacinių LNOBT projektų siela Sofija Jonaitytė interviu „Opera – tai operatyvi operatyvininkų operacija“ pasakoja apie tai, kaip maži ir dideli žiūrovai artinami prie operos ir baleto meno.

Rubrikoje „Pasaulio teatrai“ šį kartą Adomo Mickevičiaus universiteto Poznanėje profesorė Magdalena Dziadek rašo apie Poznanės operos teatrą, jo istoriją. Eglė Ulienė pasakoja apie orkestro šventę – jaukų LNOBT orkestro kartų susitikimą.

Su rubrika „Menu akimirką žavingą“ prisimename garsią scenografę Reginą Songailaitę, kurios 100-metį minėjome 2012 m. Publikuojame R. Songailaitės laišką operos primadonai Irenai Jasiūnaitei „Scenos primadonos linkėjimais iš saulėtosios Sevilijos“, p. Jasiūnaitei maloniai leidus.

Kauno valstybinis muzikinis teatras savo lapkričio premjerą – spektaklį „Zygfrydo Vernerio kabaretas“ – pristatė dviem pokalbiais: su libreto autore ir pagrindinio vaidmens atlikėja Viktorija Streiča („Vernerio kabaretas“ – teatras ir gyvenimas teatre“) ir chormeistere Rasa Vaitkevičiūte („Kabaretas be kaukės“).
 
O paskutinius žurnalo puslapius užima nepaprastai išsami recenzija apie sezoną atidariusį Krzysztofo Pastoro baletą „Tristanas ir Izolda“ pagal Richardo Wagnerio muziką – tai Edgaro Polausko rašinys „Tarp kūno ir dvasios melancholijų“. Šis tekstas pelnė pirmąją vietą recenzijų konkurse, skelbtame lapkritį vykusiame VII tarptautiniame operos kritikų seminare „Tristanas. Tarp operos ir baleto“. Trumputė žinutė apie seminarą taip pat publikuojama „Bravissimo“ puslapiuose, o seminare skaityti didelio susidomėjimo sulaukę Lietuvos ir užsienio kritikų pranešimai, kaip ir kiti recenzijų konkurse išskirti tekstai, bus skelbiami jau 2013 m. žurnalo numeriuose.


Atgal


Pasidalink: