Dovanų kuponai      

Spektakliai

ČAIKOVSKIS.PRO et CONTRA

Baletai

Kaina: 11 - 60 €

Boriso Eifmano baleto teatras (Sankt Peterburgas)
ČAIKOVSKIS. PRO et CONTRA, 2 v. baletas pagal P. Čaikovskio muz.
Choreografas Boris Eifman
Scenografas Zinovij Margolin
Kostiumų dailininkai Olga Šaišmelašvili, Viačesklav Okunev
Šviesų dailininkai Aleksandr Sivajev, Boris Eifman

Borisas Eifmanas ir jo teatras

Borisas Eifmanas – vienas iš nedaugelio rusų choreografų, nenuilstamai dirbantis jau daugelį metų, sukūręs per keturiasdešimt baleto spektaklių, galintis pasigirti visais įmanomais laimėjimais ir puikiausiais savo darbo įvertinimais. Jo spektakliai Rusijoje pelnė “Triumfo” premiją, nacionalinę teatro premiją “Auksinė kaukė” ir aukščiausią Sankt Peterburgo teatro premiją “Auksinis sofitas”. Choreografui suteiktas Rusijos Federacijos nusipelniusio artisto garbės vardas, jis pelnė Rusijos Federacijos valstybinę literatūros ir meno premiją, Prancūzijos vyriausybė jam skyrė Menų kavalieriaus ordiną, o Niujorko meras R. Giuliani kaip dėkingumo ir naujo susitikimo vilties ženklą padovanojo B. Eifmanui Niujorko simbolį “Krištolinį obuolį”.
Lemtingi B. Eifmano gyvenime – 1977-ieji, kai jam suteikta galimybė įkurti trupę, propaguojančią jaunimui skirtą teatrą. Deja, B. Eifmanas apvylė tarybinę cenzūrą, kuri tikėjosi jo teatre išvysti patriotinius “laimingo tarybinio jaunimo” paveikslus. Jau tuomet B. Eifmano choreografijoje vyravo gyvenimo ir mirties temos, sudėtingi ir romantiški žmonių santykiai. Neįprastas ir netradicinis jo spektaklių pobūdis sukėlė begales kalbų. B. Eifmanas prisimena: “Vakaruose savo kelio ieškojimai skatinami, tai yra norma. Rusijoje už tokius veiksmus buvo baudžiama. Mūsų teatrą nuolat mėginta uždaryti, man davė suprasti, kad būdamas žydas galėčiau emigruoti. Tačiau aš norėjau dirbti Rusijoje. Ir mes nugalėjome.”
Iš tiesų jau per ketvirtį amžiaus gyvuojantis Sankt Peterburgo baleto teatras yra pelnęs visus Rusijos teatro apdovanojimus ir tarptautinį pripažinimą: savo spektaklius rodė prestižinėse Amerikos, Europos, Azijos ir Afrikos šalių scenose. Gastrolių Niujorke metu Amerikos spauda B. Eifmaną pavadino geriausiu pasaulio choreografu.
B. Eifmanas sukūrė originalų choreografijos stilių, kuris, būdamas modernus, remiasi klasikine technika. “Galiu sumaišyti fouetté su flamenku ar breiku. Man svarbi kiekviena galimybė išreikšti stiprias emocijas. Manau, kad ateities baletas bus įvairių stilių ir šokio technikos derinys. Klasikinį šokį galima laikyti mano choreografijų pagrindu, tačiau iš tiesų man svarbiausias yra laisvas emocinis šokis, – sako B. Eifmanas. – Visada bandžiau kurti energijos kupiną emocijų srautą, kuris yra ateities teatro esmė.”
Drama, ekspresija, teatrališkumas – pagrindiniai B. Eifmano teatro bruožai, išradinga choreografija perteikia stiprias emocijas, subtiliausias psichologines kolizijas. Jį domina kūrybos paslaptis ir genialumo magija, spektaklių herojai apmąsto dvasinius ir filosofinius žmogaus būties aspektus.
Boriso Eifmano baletuose žiūrovai randa tai, ko nėra akademinėje scenoje: gyvą, aktualų meną, naujas formas, naujus tikslus. Jo kūryba yra vienas vertingiausių rusų ir pasaulio baleto reiškinių. Tai naujosios epochos šokis – nubloškęs visas užtvaras, jis įrodo, kaip stipriai publiką veikia nenugalima jausmo jėga.

LNOBT žiūrovai pažįsta choreografo B. Eifmano kūrybą. Ilgus metus rodyti du jo baletai – „Raudonoji Žizel" ir „Rusiškasis Hamletas".




2018-03-22 18:30  Atlikėjai
   

Pasidalink:

Atgal