Dovanų kuponai     

Repertuaras

Antonin Dvoržak

REQUIEM

Koncertai

Kaina: - Lt. -

Solistai Sigutė Stonytė (sopranas), Jovita Vaškevičiūtė (mecosopranas), Kristian Benedikt (tenoras), Liudas Norvaišas (bosas)

Dalyvauja Kauno valstybinis choras (vadovas Petras Bingelis), LNOBT choras (vadovas Česlovas Radžiūnas), LNOBT simfoninis orkestras

Dirigentas Robertas Šervenikas


Garsus čekų kompozitorius romantikas, dirigentas, tautinės čekų kompozitorių mokyklos pagrindėjas, pedagogas Antoninas Dvořákas (1841–1904) – itin gerbiama asmenybė muzikos istorijoje. „Kokia maža bebūtų tauta, ji nežus, jei turės savo meną.” Šie Antonino Dvořáko žodžiai tapo jo gyvenimo ir kūrybos kelrodžiu.

Pirmuoju jo muzikos mokytoju buvo Zlonicės miestelio vargonininkas, vėliau šešiolikmetis Dvořákas įstojo į  Prahos vargonininkų mokyklą, kur studijavo išsamų bažnytinės muzikos kursą. Jo pirmoji darbovietė buvo Šv. Adalberto bažnyčia Prahoje, kur ilgą laiką vargonininkavo. Profesoriavo Prahos konservatorijoje, buvo Čekijos mokslo ir meno akademijos akademikas, keletą metų buvo Niujorko nacionalinės konservatorijos direktorius, Londono filharmonijos draugijos garbės narys, Prahos ir Kembridžo universitetų garbės daktaras.

A. Dvořákas buvo giliai tikintis žmogus, nuo pat savo kūrybos pradžios rašęs ir bažnytinę muziką. Gedulingąsias mišias Requiem b-moll, op. 89, A. Dvořákas sukūrė 1890 m., pasiekęs savo kūrybinės brandos viršūnę. Kūrinys turėjo tapti Birmingemo festivalio kulminacija – organizatoriai nė kiek nesuklydo pasirinkdami būtent šį kūrinį ir tikėdamiesi, kad Dvořáko šlovė padės pritraukti dar gausesnę publiką. Į Angliją atvykęs kompozitorius buvo sutiktas itin palankiai, premjera įvyko 1891 m. spalio 9 d., diriguojant pačiam A. Dvořákui. Sėkmė buvo didžiulė, Dvořáko Requiem, šalia kitų garsiausių šio žanro kūrinių – W. A. Mozarto, G. Verdi, J. Brahmso, Ch. Gounod, H. Berliozo, G. Faure, B. Britteno ir kt., nuolat skamba iki šiol. Nepaisant praktikuojančio kataliko patirties, didieji Dvořáko bažnytiniai kūriniai – Requiem, Te Deum ar Stabat Mater – buvo sukurti atlikti greičiau koncertų salėse, o ne bažnytinių apeigų metu.  

A. Dvořáko Requiem yra aukščiausias klasikos ir romantizmo sintezės kūrinys, įprasminantis žmogaus tikėjimą ir dvasingumą, didingas atsakymas į pagrindinį žmogaus egzistencijos klausimą.  








Pasidalink:

Atgal