Naujienos

LNOBT žvalgosi naujų balsų – surengta solistų perklausa

Šį pirmadienį, kovo 17 d., Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre įvyko operos solistų perklausa. Ji rengiama jau antrus metus. Perklausoje dalyvavo 32 profesionalūs dainininkai ir dainavimo specialybės magistrantai. Iš jų atrinkti 7 kandidatai tapti 2014–2015 m. sezono LNOBT operos stažuotojais.

„Džiaugiamės, kad operos solistų perklausos jau tampa tradicija – pirmoji buvo surengta praeitų metų pavasarį ir davė puikių rezultatų. Tąkart atrinkome tris jaunus solistus, kurie sėkmingai dalyvavo šio sezono stažuotojų programoje, parengė po keletą vaidmenų debiutų“, – sako perklausos komisijai pirmininkavusi LNOBT generalinio direktoriaus pavaduotoja Laima Vilimienė.
„Tokios perklausos suteikia galimybę teatrui pamatyti solistų kontekstą ir iš gabiausių atsirinkti tokio tipo balsus, kokių reikia repertuarui. O atrinktiems vokalistams stažuotojų programa tampa savotišku tramplinu, padedančiu įžengti į teatrą, rengiant vaidmenis spektakliuose, perprasti sceninio darbo specifiką“, – teigė L. Vilimienė.

Perklausos dalyvius vertino kompetentinga komisija, ją sudarė ne tik LNOBT atstovai. Tai operos solistai ir pedagogai Sigutė Stonytė, Arūnas Malikėnas, Vladimiras Prudnikovas, Tomas Ladiga, dirigentai Robertas Šervenikas, Martynas Staškus, Julius Geniušas, Vytautas Lukočius ir komisijos pirmininkė bei LNOBT operos stažuotojų programos vadovė L. Vilimienė. 

Pasak LNOBT muzikos vadovo Roberto Šerveniko, perklausa buvo rezultatyvi: „Galbūt ne artimiausią sezoną, bet kelerių metų laikotarpiu kai kurie iš girdėtų perklausos dalyvių, sustiprėję ir subrendę, taps labai ryškiais operos solistais. Buvo ir tokių, kurie dainavo ir pernai, o šiemet pasirodė jau geriau. Vadinasi, tobulėja. Atrinkome septynis kandidatus kito sezono stažuotojų programai – kol kas pažiūrėsime, kaip jie atsiskleidžia dirbant, kiek yra paslankūs ruošiant su dirigentu konkrečią partiją. Rezultatai parodys, kuriuos iš jų galime priimti stažuotojais.“

Perklausoje dalyvavo ir solistų iš svetur, taip pat – LNOBT jau dainuojantys solistai. Viena iš jų – mecosopranas Eglė Šidlauskaitė, atliekanti pagrindinį Grafienės ir Markizo vaidmenį O. Narbutaitės operoje „KORNETAS“ bei jau repetuojanti birželį rampos šviesas LNOBT išvysiančią G. F. Handelio sceninę oratoriją „Aleksandro šventė“.

Šiuo metu LNOBT stažuojasi trys solistai – sopranas Monika Sakalauskaitė, mecosopranas Vilija Mikštaitė ir bosas Raimundas Juzuitis – bei pianistė koncertmeisterė Kristina Siomka. Visi jie tvirtina, kad per šiuos metus gavo reikšmingos patirties ir žinių.

Vilija Mikštaitė: „Šita programa labai reikalinga jaunam atlikėjui. Galbūt svarbiausia, jog čia ne tik kuri vaidmenis, bet su tavimi dirba ir dirigentai, profesionalūs dainininkai ir pedagogai, ir ne tik iš Lietuvos. Ne vienas sau atradimus darai, bet esi stebimas profesionalios akies, ausies. Lavinamas artistiškumas, puikūs žmonės dirba su sceniniu judesiu. Gauni visą bagažą: jei nori tobulėti, tik sugebėk pasiimti.“
V. Mikštaitė šį sezoną sukūrė Raganos piestos vaidmenį J. Tamulionio operoje „Bruknelė“, Floros „Traviatoje“, Marcelinos ir Kerubino „FIGARO VEDYBOSe“, Moters raudona suknele ir Antrosios damos „Kornete“, o šiuo metu statomame „Sevilijos kirpėjuje“ dainuos Bertą.

Raimundas Juzuitis: „Kai atėjau į teatrą, neturėjau įgūdžių dainuoti su orkestru. Išmokau klausytis bendro skambesio, kolegų dainavimo, prisitaikyti prie akustikos. Sužinojau daugelį niuansų – tai lyg ir smulkmenos, bet labai svarbios bendrai visumai. Patirtis teatre neįkainojama. Kaip pedagogas labai padėjo Arūnas Malikėnas – ne tik vokalo pamokomis, bet ir padėdamas palaikyti formą, atlikti trenažą prieš spektaklius.“
Jaunasis bosas parengė Antonijaus ir Bartolo vaidmenų debiutus operoje „FIGARO VEDYBOS“ ir Barono Cėtos „Linksmojoje našlėje“, o šiuo metu repetuoja J. S. Bacho „Kavos kantatą“, kuri bus atlikta švenčiant Europos operos dieną gegužę.

Monika Sakalauskaitė: „Man ši stažuotė labai naudinga dainavimo technikos požiūriu, tačiau mano pedagogė Sigutė Stonytė ne tik pakeitė mąstymą, supratimą, kaip turi skambėti balsas, bet moko ir sceninės kultūros. Stengiausi kiek įmanoma daugiau pasisemti per tokį trumpą laiką, juo labiau, jog buvo galimybė teatre padirbėti ir su garsiu italų pedagogu Paolo de Napoli. Labai norėčiau pratęsti stažuotę dar ir kitą sezoną. Pamokoms ir repeticijoms specialiai važinėju iš Kauno į Vilnių, bet tikrai verta. Nes kuri savo ateitį.“
M. Sakalauskaitė debiutavo šį sezoną Barbarinos vaidmeniu „FIGARO VEDYBOSe“ ir Pepi „Vienos kraujyje“, šiuo metu drauge su R. Juzuičiu repetuoja „Kavos kantatą“.

Solistams stažuotojams pamokų metu su jų pedagogais S. Stonyte ir A. Malikėnu talkina pianistė koncertmeisterė Kristina Siomka – ketvirtoji stažuotojų programos dalyvė. Į teatrą ji atėjo baigusi magistro studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje ir sako, jog pagrindinis dalykas, ko dabar mokosi teatre, yra darbo su vokalistais specifika. Ji stebėjo įvairių spektaklių repeticijas, o dabar laukia ir jos pirmasis savarankiškas darbas – J. S. Bacho „Kavos kantata“.

2014 03 20
Beata Baublinskienė

Martyno Aleksos nuotraukose – šio sezono LNOBT operos stažuotojai Monika Sakalauskaitė, Kristina Siomka ir Vilija Mikštaitė bei V. Mikštaitė ir Raimundas Juzuitis operoje „KORNETAS“. 




Pasidalink: