Dovanų kuponai      

Naujienos

Lietuvos baleto šokėjai stažavosi „Grand Opera“ teatre

Viena labiausiai pripažintų nūdienos Lietuvos baleto porų Kristina Gudžiūnaitė ir Genadij Žukovskij sugrįžo iš stažuotės Paryžiaus „Grand Opera“ teatre. Pirmąją (po ilgos pertraukos) mūsų artistų stažuotę garsiojoje trupėje organizavo ir finansavo Prancūzijos respublikos ambasada Lietuvoje kartu su LNOBT paramos fondu „Orfėjaus lyra“. 

„Visą savaitę turėjome galimybę lankyti „Grand Opera“ baleto trupės repeticijas, vykusias Bastilijos operoje. Mat šio teatro baleto trupė spektaklius rodo dviejose scenose: istoriniuose Garnjė rūmuose (Palaice Garnier) ir naujojoje Bastilijos operoje (Opéra Bastille). Tuo metu, kai svečiavomės, maždaug pusė trupės buvo išvykusi į gastroles po Japoniją, o kita pusė intensyviai rengėsi baleto „Vasarvidžio nakties sapnas“ premjerai. Pastatymo sceninės repeticijos vyko Bastilijos operoje“, - pasakoja K.Gudžiūnaitė.
Visgi Lietuvos šokėjams buvo sudaryta išskirtinė galimybė apžiūrėti ir senuosius Garnjė operos rūmus. Abu šypsosi, jog dabar istorinį Paryžiaus operos teatrą pažįsta netgi geriau už savąjį, nes jame apžiūrėjo viską – nuo orkestrantų duobės iki palubių su paties Marco Chagallo ranka ištapytais kupolais. Apžiūrėjo ir puošniąją šio teatro biblioteką, ir rezervuarus, kuriuose sukauptas vanduo gaisro atvejui, ir siuvyklą, kurioje kasdien daigstomi pūsti balerinų sijonėliai.
Paryžiuje Lietuvos šokėjai dažniausiai repetuodavo su jau pažįstama baleto pedagoge Elisabeth Maurin, kuri porą kartų buvo atvykusi į Vilnių vesti meistriškumo pamokų. Buvusi Paryžiaus trupės primabalerina, šokusi Rudolfo Noureevo, Serge’o Lifaro, Michelio Fokine’o, George’o Balanchine’o, Jérôme’o Robbinso, Maurice’o Béjart, Roland’o Petit, Johno Neumeierio, Kennetho MacMillano, Pierre’o Lacotte’o, Angelin Preljocaj ir kitų choreografų pastatymuose, stažuotojams iš Lietuvos rekomendavo tiesiog stebėti, kaip dirba prancūzų trupės meistrai.
„Grand Opera“ baleto trupė didelė – joje maždaug pusantro šimto šokėjų. Ši trupė Europoje išskirtinė tuo, kad joje iki šiol vyrauja savos baleto mokyklos atstovai: šiuo metu ten šoka vos keliolika užsieniečių.
G.Žukovskiui Paryžiuje teko laimė stebėti vieną iš aukščiausiąjį „Etoile“ (žvaigždžių) statusą trupėje pasiekusių meistrų Josua Hoffaltą. Šis baleto šokėjas pažįstamas ir Lietuvos publikai, nes prieš pusantrų metų buvo atvykęs šokti „ŽIZEL“ spektaklyje, o dar anksčiau pasirodė viename iš LNOBT rengtų šventinių gala koncertų.
„Su G.Balanchino choreografija, kuriai atstovauja „Vasarvidžio nakties sapnas“, man anksčiau nebuvo tekę susidurti, tik baleto mokykloje mokėmės jo klasikinį pas de deux. Galiu pasakyti, kad baleto šokėjams tai viena iš pačių sudėtingiausių, bet kartu įdomiausių stilistikų. Vilniuje iki šiol vyraujanti rusiškos baleto mokyklos tradicija smarkiai skiriasi nuo prancūzų mokyklos: pastarojoje žymiai daugiau reikšmės teikiama rankoms, jų išraiškos kalbai“, - pasakoja G.Žukovskij.
Ką šokėjo karjeroje gali pakeisti savaitės trukmės susidūrimas su kita šokio mokykla? „Pirmiausia jis atveria tau akis, parodo, kaip kitaip įmanoma atlikti tai, ką mes, šokėjai, repeticijose darome kasdien. Todėl netgi trumpas prisilietimas prie kitos šokio stilistikos yra prasmingas: tai tarsi naujo rūbo „prisimatavimas“, - pasakoja K.Gudžiūnaitė.
Jai pritaria ir šokio partneris G.Žukovskij, neabejojantis, jog stažuotės teikia papildomos motyvacijos ir noro dar atkakliau, tobulinant kiekvieną niuansą, siekti savo profesijos aukštumų.
Abu Paryžiuje viešėję baleto solistai už baleto spektakliuose „DON KICHOTAS“ ir „Eglė žalčių karalienė“ parengtus vaidmenis pretenduoja į „Auksinius scenos kryžius“, kurie geriausiems metų teatralams bus teikiami kovo 27-ąją Klaipėdos valstybiniame dramos teatre




Pasidalink: