Dovanų kuponai      

Naujienos

Kostas Smoriginas spendžia spąstus Eugenijui Chrebtovui

Šią savaitę į Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro sceną sugrįžta Wolfgango A. Mozarto opera „FIGARO VEDYBOS“. Kovo 23 ir 24 d. spektakliuose apsukrųjį tarną Figarą vaidins Kostas Smoriginas, o į dailias merginas akis smailinantį ir dėl to nukenčiantį Grafą Almavivą – Eugenijus Chrebtovas. 

Šie spektakliai kartu bus ir pirmasis abiejų solistų susitikimas operos scenoje. Įdomu, jog prireikus jie „FIGARO VEDYBOSe“ galėtų nesunkiai susikeisti vietomis: K.Smoriginas dažnai atlieka Grafo Almavivos, o E.Chrebtovas – Figaro vaidmenį.
„Ir nors Figarą dainuoju ne Vilniuje, o Taline, Estijos nacionalinio operos ir baleto teatro pastatyme, kartais tenka save prilaikyti, kad užsimiršęs neįstočiau tuo metu, kai scenoje savo ariją pradeda kitas Figaras“, - prisipažįsta E.Chrebtovas.
Jis neslepia atidžiai stebintis daugiau W.A.Mozarto operose patirties sukaupusio kolegos darbą ir džiaugiasi galimybe pasimokyti: „Dainuodamas spektaklį su stipresniais solistais, neišvengiamai pasitempi, nes norisi dainuoti ne blogiau už juos“. Veikiausiai vienas kitas iš K.Smorigino perimtas vokalinis niuansas ateityje praturtins ir paties E.Chrebtovo dainuojamą Figarą.
K.Smoriginas savo ruožtu negaili komplimentų kolegos kuriamam Grafo Almavivos vaidmeniui. „Jei galiu pasiūlyti vieną kitą papildomą spalvą - bandau tai pasakyti, bet apskritai stengiuosi neįkyrėti patarimais. Nes kiekvienas artistas turi teisę improvizuoti ir pats nuspręsti, koks scenoje bus jo kuriamas personažas“, - neabejoja K.Smoriginas.
Grafo Almavivos vaidmenį „FIGARO VEDYBOSe“ K.Smoriginas visai neseniai atliko Malmės operos pastatyme. O Figaro partija po spektaklių Vilniuje jo dar lauks Drezdeno „Semperoper“ teatre. Po to solistas keliaus į Lozanos operą Šveicarijoje, kur birželio pradžioje atliks pagrindinį vaidmenį kitoje W.A.Mozarto operoje „Don Žuanas“.
„Taigi sezonas man pažymėtas W.A.Mozarto muzikos ženklu. Ir tuo džiaugiuosi, nors turiu pripažinti, kad dainuoti šio kompozitoriaus operose gana sudėtinga. Ne kiekvienam balsui jo arijos įkandamos, bet susitvarkęs su W.A.Mozarto vokalinėmis užduotimis, vėliau drąsiai gali rinktis bet kurį repertuarą“, - teigia K.Smoriginas.
Kažkada jis paprašė garsaus italų boso Ferruccio Furlanetto patarimo, į kuriuos vaidmenis derėtų atkreipti dėmesį. „Pirmuosius dvidešimt metų stenkis dainuoti kuo daugiau W.A.Mozarto, o po to galėsi dainuoti ką tik panorėsi“, - nurodė pasaulinio masto operos žvaigždė.
Šio patarimo K.Smoriginas laikosi, juolab F.Furlanetto prisakytą „mocartiškąjį“ stažą dar tik įpusėjo. Be dviejų vaidmenų „FIGARO VEDYBOSe“, solistui scenoje jau teko išmėginti tris operos „Don Žuanas“ personažus (Don Žuaną, Leporelą ir Mazetą) ir, žinoma, Guglielmo partiją operoje „Visos jos tokios“.
„Neslėpsiu, jog šiandien mano Figaras visiškai kitoks, nei prieš septynerius metus buvo spektaklio premjeroje. Ypač daug prie pokyčių prisidėjo vokiečių režisierius Peteris Steinas, su kuriuo susitikau rengdamasis pastatymui Malmės operoje. Jis su solistais nuosekliai išanalizavo kiekvieną „Figaro vedybų“ žodelį, kiekvieną mizansceną, kiekvienos veikėjų poros tarpusavio santykius. Iš pradžių maniau, kad po Grafo Almavivos prie Figaro, kuris man gan sunkiai klostėsi, apskritai daugiau nebegrįšiu. Bet atsitiko priešingai: išanalizavęs kūrinį, naujai pajutau ir Figarą. Jis tapo gerokai brandesnis, nors ir neprarado savo jaunatviškos energijos, kuria trykšta visas ispano Emilio Sagi režisuotas spektaklis“, - tvirtina K.Smoriginas.
FIGARO VEDYBOSe“ taip pat dainuos Sandra Janušaitė, Joana Gedmintaitė, Irena Zelenkauskaitė, Dovilė Kazonaitė, Liudas Norvaišas, Mindaugas Jankauskas, Edgaras Davidovičius, Egidijus Dauskurdis ir Lina Dambrauskaitė. Abu spektaklius diriguos Martynas Staškus. 




Pasidalink: