Dovanų kuponai     

Naujienos

Jaunų ir žavių solistų žiedas – „Aleksandro puotos“ premjeroje

Georgo Friedricho Händelio „Aleksandro puotos“ premjeros Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre – dviguba šventė. Mat tai ir baigiamieji aštuonioliktojo Vilniaus festivalio renginiai. Tad birželio 20 ir 21 d. spektakliuose dainuos ypatinga solistų sudėtis – kviestiniai dainininkai, puikiai išmanantys, kaip dera atlikti baroko muziką.

Tai sopranas Sophie Gordeladze (Gruzija), škotų mecosopranas Catriona Morison ir tenoras Thomas Walkeris (Jungtinė Karalystė), atliksiantys Aleksandro Didžiojo mylimosios Tais, jos draugės ir dainiaus Timotiejaus vaidmenis. Aleksandrą Didįjį įkūnys lietuvių bosas Tadas Girininkas.

Užsienio solistus rekomendavo dirigentas, pastatymo muzikos vadovas Rolfas Beckas (Vokietija) – Šlėzvigo-Holšteino muzikos festivalio Choro akademijos įkūrėjas ir meno vadovas, ilgametis Bambergo simfoninio orkestro dirigentas, šiuo metu – Tarptautinės Liubeko choro akademijos vadovas.

Visi trys solistai yra jauni, tačiau jau patyrę baroko muzikos atlikėjai. Antai sopranas Sophie Gordeladze kaip tik šiomis dienomis (birželio 17 d.) atšventė savo 31-ąjį gimtadienį. 2003–2009 m. ji studijavo Tbilisio valstybinėje konservatorijoje (Gruzija), 2007–2009 m. – lygiagrečiai ir Mirellos Freni „bell canto“ akademijoje (Accademia del bel canto di Mirella Freni). Vėliau keletą metų dalyvavo meistriškumo kursuose pas tokius vokalo meistrus kaip Grace Bumbry, Francisco Araiza, Lella Cuberli, Mariella Devia. Yra daugelio tarptautinių vokalistų konkursų Italijoje, Austrijoje, Azerbaidžane prizinių vietų nugalėtoja.
Didžiąją Sophie Gordeladzes repertuaro dalį sudaro operos. Solistė nemažai vaidmenų sukūrė Tbilisio valstybinėje operoje, nuo 2011 m. yra Ženevos (Šveicarija) „Grand Theatre“ trupės narė, dainavo Carlo Felice teatre Genujoje, Rossini operos festivalyje Pezare, Tirolio festivalyje Erlyje ir kituose Austrijos operos festivaliuose, Seulo ir Pusano Menų centruose (Pietų Korėja), Beiruto operos festivalyje (Libanas), Čikagos operos teatre (JAV) ir kitur.
Tarp dainininkės vaidmenų – Polisena Händelio operoje „Radamistas“, Serpina Giovanni Batistos Pergolesi operoje „Tarnaitė ponia“, Ismena Wolfgango Amadeus Mozarto operoje „Mitridatas, Ponto karalius“, Papagena „Užburtojoje fleitoje“, Siuzana „FIGARO VEDYBOSe“, Cerlina „Don Žuane“, Grafienė de Folvil Gioachino Rossini operoje „Kelionė į Reimsą“, Violeta Giuseppe’s Verdi „Traviatoje“, Džilda „Rigolete“, Serafina Gaetano Donizetti operoje „Varpelis“, Laureta Giacomo Puccini „Džanyje Skikyje“, Miuzetė „Bohemoje“, Liusia Dmitrijaus Šostakovičiaus operetėje „Maskva, Čeriomuškos“ ir kt.

Įspūdingo stoto škotų mecosopranas Catriona Morison pirmiausia mokėsi griežti smuiku ir altu, o Karališkojoje Škotijos konservatorijoje studijavo dainavimą ir smuiką. Dainavimo studijas tęsė Berlyno menų universitete. Taip pat tobulinosi meistriškumo kursuose pas Angeliką Kirchschlager, Helmutą Deutschą, Malcolmą Martineau ir kitus garsius vokalo pedagogus. Dainininkės studijos buvo remiamos keleto privačių fondų.
Kūrybinis darbas – koncertai, pasirodymai spektakliuose – solistę iš gimtosios Škotijos nuvedė į Vokietiją ir Kanadą, tačiau Catriona Morison visuomet mielai sugrįžta dainuoti į Jungtinę Karalystę – Škotijos operą, Edinburgo „Grand Opera“ teatrą, Edinburgo festivalį. Solistės vaidmenų sąrašas – itin įvairus: tai ir klasikiniai Rozinos vaidmuo Rossini „Sevilijos kirpėjuje“, Mersedes Georges’o Bizet „KARMEN“ bei Dorabelos Mozarto operoje „Visos jos tokios“. Ištisa galerija vadinamų „kelnių vaidmenų“: Neronas Claudio Monteverdi „Popėjos karūnavime“, Rinaldas Händelio to paties pavadinimo operoje, Kerubinas Mozarto „FIGARO VEDYBOSe“, Sestas „Tito gailestingume“, Romeo Vincenzo Bellini operoje „Kapulečiai ir Montekiai”, Oktavianas Richardo Strausso „Rožių kavalieriuje“. Taip pat Bjanka Benjamino Briteno „Lukrecijos išniekinime“ bei Hermija „Vasarvidžio nakties sapne“, Ledi Mahogani Kurto Weillio „Mahoganio miesto pakilime ir žlugime“.
Koncertiniame solistės repertuare – Händelio „Mesijas“ ir „Dixit Dominus“, Josepho Haydno Nelsono mišios, Ralpho Vaughano Williamso „Serenada muzikai“, Mozarto REQUIEM, Johanno Sebastiano Bacho „Magnificat“ ir „Pasija pagal Matą“ ir kti kūriniai.
Prieš metus, 2013 m. vasarą, Catriona debiutavo „BBC Proms“ festivalyje su šiuolaikinės kompozitorės Charlotte’s Seither kūriniais. Šiais metais įvyko jos debiutas su Bambergo simfoniniu orkestru. Tarp naujausių darbų – Rossini „Petite Messe Solennelle“ diriguojant maestro Rolfui Beckui su Šlėzvigo-Holšteino choro akademija, Helmutho Rillingo diriguojama Bacho „Pasija pagal Joną“, su orkestru „Scottish Sinfonia“ atliekamos Richardo Wagnerio „Wesendonck dainos“.

Tenoras Thomas Walkeris taip pat į dainavimą iš instrumentinės muzikos. Nuo dešimties pūtė trimitą, o vėliau Škotijos karališkojoje muzikos ir dramos akademijoje studijavo tūbą. Kad gali ir dainuoti, suvokė lankydamas mokyklų chorus. Vėliau pedagogų Iano Thompsono ir Peterio Alexanderio Wilsono patartas, įstojo į Londono karališkąjį muzikos koledžą pas garsų škotų tenorą Rylandą Daviesą.
Thomas Walkeris dainuoja tiek oratorinio pobūdžio kūrinius, tiek operas. Koncertuoja su daugeliu elitinių senosios muzikos ansamblių ir dirigentų – Paulo McCreesho vadovaujamu „Gabrieli Consort“ (Henry Purcello „Odė šv. Cecilijai“), Johno Butto diriguojamu „Dunedin Consort“ (Bacho „Pasija pagal Matą“, Evangelistas), Stepheno Cleobury „Academy for Ancient Music“ (Händelio „Mesijas“), Franso Brüggeno „Aštuonioliktojo amžiaus orkestru“ (Bacho „Velykų oratorija“), Christiano Curnyno „Senosios operos teatru“ („Early opera company“ – Händelio oratorija „Zuzana“) ir kt.
Solisto repertuare – itin daug Händelio opusų: oratorijos „Saulius“, „Heraklis“ (su Nyderlandų radijo orkestru, abu kūriniai atlikti diriguojant Danieliui Reussui), „Saliamonas“ (su Gulbenkiano orkestru diriguojant Paului McCreeshui), „Mesijas“ (su Miuncheno radijo choru ir Bavarijos radijo orkestru).
Kiti Thomaso Walkerio parengti kūriniai: Bacho Kantatos (atliko su „Ensemble Claudiana“ Vienos koncertų salėje), Mišios h-moll, Evangelisto partijos „Pasijoje pagal Joną“ (diriguojant Eduardo Lopezui Banzo koncertavo Leipcige, Saragosoje, Madride, Baden Badene) ir „Pasijoje pagal Matą“ (su „Israel Camerata“ koncertavo Tel Avive ir Jeruzalėje ir kt.), Haydno oratorija „Septyni paskutiniai mūsų Išganytojo žodžiai ant kryžiaus“ su Bergeno filharmonijos orkestru, Roberto Schumanno oratorija „Paradies und die Peri“, Britteno dainų ciklas „Les Illuminations“ su Škotijos ansambliu, Igorio Stravinskio „Pulčinela“ su Matthiaso Pintscherio diriguojamu BBC simfoniniu orkestru.
Operoje Walkeris įkūnijo Grafą Rossini „Sevilijos kirpėjuje“ diriguojant Jeanui Christophe’ui Spinosi, Eurimachą Monteverdi „Uliso sugrįžime“ – Anglijos nacionalinėje operoje, Doną Otavijų Mozarto „Don Žuane“ ir kt.

Beata Baublinskienė
2014 06 19




Pasidalink: