Naujienos

Baletas „Rusiškasis Hamletas“ – paskutinį kartą LNOBT scenoje

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras atsisveikina su vienu dramatiškiausių savo baleto spektaklių – Boriso Eifmano sukurtu „Rusiškuoju Hamletu“. Lietuvos scenoje rodomas jau devintus metus, balandžio 18-osios vakarą šis baletas bus šokamas paskutinį kartą. Vaidmenis atliks Olga Konošenko (Imperatorė), Aurimas Paulauskas (Sosto įpėdinis), Aurelijus Daraškevičius (Imperatorės favoritas), Inga Cibulskytė (Sosto įpėdinio žmona), Rimas Smalakys (Sosto įpėdinio tėvo dvasia).

Borisas Eifmanas ne kartą susižavėjusių kritikų buvo vadintas „geriausiu 20 a. choreografu“, Lietuvos baleto gerbėjams jis puikiai pažįstamas. Dar 2001 m. LNOBT scenoje buvo pastatyta jaudinanti „ŽIZEL'>RAUDONOJI ŽIZEL“, kurios sėkmė netrukus lėmė ir antro šio choreografo sukurto baleto pastatymą Vilniuje (2003 m.).

„Rusiškasis Hamletas“ žiūrovus perkelia į 18 a. pabaigos Rusiją, Jekaterinos II ir jos sūnaus, Pavelo I laikus. Pavelas buvo tragiško likimo caras, valdęs Rusiją vos ketverius metus. Gyvenęs po valdingos, stiprios, įtakingų favoritų apsutos motinos Jekaterinos II šešėliu, Pavelas dažnai vadinamas rusiškuoju Hamletu. Jųdviejų santykiai tapo siužeto pagrindu, per juos atsiskleidžia sudėtingas Rusijos istorijos periodas. Vis dėlto šios didelių aistrų ir tragiškų likimų asmenybės tapo tik akstinu atskleisti universalią žmogiškąją dramą, sukurti ypač stipraus poveikio šokio spektaklį. Šiam tikslui choreografas pasitelkia dramatišką Ludwigo van Beethoveno ir Gustavo Mahlerio muziką.

Per devynerius nuo premjeros praėjusius metus spektaklyje šoko visa plejada Lietuvos baleto žvaigždžių: be minėtų solistų – Eglė Špokaitė, Nerijus Juška (abu už savo vaidmenis pelnė baleto „Švyturius“, Eglė Špokaitė – „Auksinį scenos kryžių“), Aleksandras Molodovas, Miki Hamanaka, Eligijus Butkus.

„Rusiškasis Hamletas“ yra bene vienas įdomiausių šiuolaikinio rusiškojo baleto spektaklių, kurį verta pamatyti dar kartą.




Pasidalink: