Naujienos

„Madam Baterflai“ užkūrė Kinijos operos karštį

Taip pavadintas reportažas Kinijos televizijoje (CCTV) apie LNOBT atvežtą spektaklį „MADAM BATERFLAI“ Guanžou operos teatre. Cituojame reportažą. 
„Pirmasis reportažas mūsų šios dienos apžvalgoje – žvilgsnis į operos pasaulio sensaciją. Menas neturi tautybės, ir šis teiginys pasirodo esantis itin teisingas šiuolaikinės Kinijos kontekste. Guanžou operos teatras pristato „MADAM BATERFLAI“ – operos pastatymą, kuriame susivienija geriausi pasaulio solistai ir muzikantai. Reporteris Oi Wei suteikia daugiau informacijos tiesiai iš teatro:
„Šiuo metu esame Guanžou operos teatre, vienoje iš trijų svarbiausių Kinijos scenos meno šventovių. Vos po dviejų valandų čia išvysime visų pasaulio teatrų repertuarų pažibą – italų kompozitoriaus G. Puccini operą „MADAM BATERFLAI“, kurią šį kartą pristato tarptautinė menininkų komanda. Sunku pasakyti, kada Kinijoje atsirado pirmieji operai skirti teatrai, ar kada pradėti atlikti operos spektakliai. Nepaisant to, itin iškalbingas yra faktas, kad šiuo metu Kiniją apėmusi vis platėjanti Vakarų muzikos ir sceninių menų panorama atspindi moderniosios Kinijos greitą ir ambicijomis apipintą tobulėjimą.“
Klasikinis Puccini kūrinys atkeliavo į Guanžou. Šios „MADAM BATERFLAI“ versijos autorius – Oskaro apdovanojimo laureatas, žymus režisierius Anthony Minghella. Kaip ir jo filmas „Anglas ligonis“, šis spektaklis – tai kvapą gniaužianti istorija apie meilę ir išdavystę. Dirigento Danielio Oreno valia muzika užpildo šį pasakojimą apie tragišką meilę sukrečiančia vidine jėga.
Šis spektaklis į vieną sceną suburia talentingus atlikėjus iš Niujorko Metropolitano operos teatro, Anglų nacionalinės operos ir Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro. Guangžou operos teatras trokšta klasikos pagrindu sukurti dar vieną nemirtingą reginį, kuris pats savaime taptų klasika.
Guanžou operos teatro generalinis direktorius teigė, kad rinkosi net iš dešimties skirtingų „MADAM BATERFLAI“ spektaklių variantų, kol galiausiai buvo apsistota prie Minghellos kūrinio. „Manau, kad ši versija – kūrybiškiausia ir tobuliausiai išpildyta. Norime pateikti Kinijos publikai geriausią, kino menui prilygstantį scenos reginį, taip pat siekiame parodyti geriausią meną, kokį tik yra sukūrusi mūsų civilizacija. Juo labiau,  kad šiandien Kinijos gyventojai labiau nei bet kada trokšta mėgautis pasaulinės klasės meno kūriniais.“
Pagrindinį Čio Čio San vaidmenį atlieka kinų sopranas He Hui. 2000 m. solistė laimėjo antrą vietą Placido Domingo tarptautiniame konkurse „Operalia“, o 2004 m. triumfavo Vienos „Volksoper“ – po šio pasirodymo tiek publika, tiek kritikai vieningai sutarė, kad būtent ji yra „geriausia Baterflai“.
Iš Lietuvos atvykusi režisieriaus asistentė Jūratė Sodytė su entuziazmu pasakojo apie galimybę dirbti su profesionalia solistų komanda ir pristatyti spektaklį Kinijai. „Tai nutiko pirmą kartą mano gyvenime! Dirbti su šiuo unikaliu, ypatingu pastatymu – tai nemažas iššūkis. Nuoširdžiai tikiuosi, kad publikai mūsų darbas patiks, nes mano nuomone, menas neturi tautybės“.
Siekdamas kuo geriau pateisinti vis augančius savo publikos poreikius, Guanžou operos teatras bendradarbiauja su renginio rėmėju „Master Hall Project“, kuris anksčiau parėmė Kinijos šokio karalienės Yang Liping pasaulinį turą „Povas“. Kompanijos atstovas Alice Mai paaiškino, kad „Master Hall Project“ siekia importuoti pasaulinio lygio menus į Kiniją ir atvirkščiai – eksportuoti geriausius savo menininkų darbus.
MADAM BATERFLAI“ buvo pristatyta Guanžou menų festivalio metu. Festivalis tęsiasi iki lapkričio 4 d., jo programoje numatyta parodyti 27 spektaklius, kurie apima geriausius Kinijos ir pasaulio menininkų darbus.“
Vertė Laūra Karnavičiūtė

Žiūrėti reportažą.




Pasidalink: