Dovanų kuponai     

Dienoraščiai

LNOBT „Madam Baterflai“ parodyta didžiausioje Pietų Kinijos scenoje

Rugsėjo 21, 22 ir 23 d. didžiausiame Pietų Kinijos, Guanžou operos teatre LNOBT spektaklis „MADAM BATERFLAI“ atidarė šių metų Guanžou menų festivalį.

Kinijoje viešintys LNOBT artistai ir techniniai darbuotojai atsiuntė nuotraukų, atspindinčių gastrolių atmosferą ir menininkų laisvalaikį. Nuotraukų autorius Artūras Alenskas.
 

Tobuliausiai techniškai įrengtoje Kinijos scenoje pasirodė LNOBT choras ir kviestiniais dainininkais praturtintas solistų ansamblis. Spektaklius dirigavo Danielis Orenas – didžiosiose Niujorko, Londono, Vienos, Paryžiaus operos scenose dirbantis dirigentas. Iš lietuvių solistų dainavo Vytautas Juozapaitis (Šarplesas), Laima Jonutytė (Suzuki), Arūnas Malikėnas (Jamadoris), Rafailas Karpis (Goras), Egidijus Dauskurdis (Bonza) ir kt. Pagrindinius Baterflai ir Pinkertono vaidmenis atliko kinų sopranas Hui He ir italas Fabio Sartori bei Niujorko Metropolitano operoje dainuojantys Cynthia Lawrence ir Adamas Diegelis.
 

Kaip rašoma Guanžou teatro tinklalapyje, po sėkmingų „Turandot“ (2010 m. atidariusios teatrą) ir „Toskos“ (2011) pastatymų, Guanžou opera didžiuojasi galėdama pristatyti „MADAM BATERFLAI“ – bendrą Niujorko Metropolitano operos, Anglijos nacionalinės operos ir Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro spektaklį, režisuotą „Oskaro“ laimėtojo Anthony’o Minghella’os. Spektaklis apibūdinamas kaip žadantis ne tik jaudinantį G. Puccini pasakojimą apie meilę ir išdavystę, bet ir kerintį kino estetikos reginį.
 

Tik prieš dvejetą metų, 2010-aisiais, atidarytas Guanžou operos teatras laikomas vienu iš trijų geriausių Kinijos teatrų. Kiti du – tai Nacionalinis atlikimo menų centras Pekine ir Šanchajaus didysis teatras. Šiuolaikiškas Guanžou operos pastatas suprojektuotas garsiosios iranietės Zahos Hadid (ji yra pirmoji moteris, laimėjusi prestižinę Pritzkerio architektūros premiją). Teatro akustiką projektavo australas akustikos dizaineris, seras Haroldas Marshallas, pelnęs svarbiausią pasaulio apdovanojimą akustikos srityje (Wallace Clement Sabine Medal). Bene dižiausias ir geriausiai techniškai įrengtas Kinijos teatras siekia tapti ne tik šios šalies pietų regiono (Makao, Honkongo, Taivanio), bet ir visos Azijos vienu iš svarbiausių kultūrinių centrų. To siekiama kviečiant Guanžou operos scenoje pasirodyti menininkus iš viso pasaulio.
 

LNOBT kūrybiniai kontaktai su Kinija prasidėjo 2011 m., LNOBT chorui (meno vadovas Česlovas Radžiūnas) dalyvaujant 25-ajame tarptautiniame Makao muzikos festivalyje. Teatro choras dalyvavo festivalio statomoje C. M. von Weberio operoje „Laisvasis šaulys“ ir F. Liszto simfonijos „Faustas“ atlikime su Makao simfoniniu orkestru, taip pat surengė atskirą koncertą.
 

Beata Baublinskienė

 





Rašyti komentarą


Vardas:
Komentaras:
  


Pasidalink: