Dovanų kuponai     

Operos studija

Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro Operos studija

 

LNOBT Operos studija buvo įkurta 2003 m. sausio 15 d. Studijai vadovavo prof. Virgilijus Noreika ir dirigentas prof. Vytautas Viržonis, joje dirbo pianistas repetitorius Aleksandras Vizbaras. Į ją konkurso keliu buvo priimami lankytojai, turintys muzikinį išsilavinimą, sudarant su jais terminuotą sutartį. Studijos lankytojai dalyvavo LNOBT pastatymuose, rengė savarankiškus Studijos pasirodymus.


LNOBT Operos studija veikė iki 2008 m. pabaigos, vėliau jos veikla buvo sustabdyta.

****************************************************************
 


Pirmieji studijos dalyvių koncertai LNOBT Kamerinėje salėje buvo parodyti 2003 m. Tai teatralizuotas koncertas iš P. Čaikovskio operos „Eugenijus Oneginas“ fragmentų (2003 03 28, 04 02 ir 05 08), koncertas Didžiojoje scenoje su teatro orkestru (2003 12 02), teminiai koncertai „Po Neapolio saule“ (2004 03 19 ir 20), „Su meile...“ (2004 10 09 ir 10), 2003 ir 2004 m. gruodį atlikti proginiai Kalėdų koncertai.

2004 m. vasario 24 d. Kamerinėje salėje pristatyta pirmoji Operos studijos parengta premjera - G. Rossini opera „Sevilijos kirpėjas”  (dirigentas Vytautas Viržonis, režisierius Eligijus Domarkas, dailininkas Henrikas Ciparis). Dainuojama lietuvių kalba, spektaklyje griežė LNOBT orkestro kamerinė grupė. Operoje „Sevilijos kirpėjas” vaidmenis atliko Giedrius Prunskus (Figaras), Mindaugas Zimkus (Almaviva), Aušra Liutkutė (Rozina ir Berta), Raimondas Baranauskas (Daktaras Bartolas), Arūnas Viržbickas (Don Bazilijus), Vaida Raginskytė (Berta ir Rozina), muzikantų ir kareivių vaidmenis atliko Deividas Staponkus, Rafailas Karpis, Arūnas Dingelis, Eugenijus Chrebtovas, Gaudentas Janušas. Spektaklis su pasisekimu buvo parodytas 6 kartus (2004 m. 02 24, 04 27, 04 30, 05 19, 10 28, 11 04).

2004 m. lapkričio 23 d. „Sevilijos kirpėjas“ buvo perkeltas į Didžiąją LNOBT sceną. Čia buvo parodyti 4 spektakliai (2004 m. 11 23, 12 21, 2005 m. 01 08, 01 15).

  

Šios operos fragmentų pagrindu buvo parengtas edukacinis koncertas, parodytas įvairiose mokyklose Vilniuje, Joniškyje, Visagine, Birštone, Prienuose, Jiezne ir kt. Moksleiviams jau buvo surengtas 21 koncertas (iki 2005 m. sausio mėn., koncertų vedėja - LNOBT edukacinių projektų koordinatorė Sofija Jonaitytė).

 

2005 m. vasario 24 d. studijos dalyviai debiutavo LNOBT pastatytoje B. Dvariono operoje „Dalia“: pagrindinį Dalios vaidmenį dainavo Aistė Širvinskaitė, Radvilos - Giedrius Prunskus, Jurgelio - Arūnas Dingelis, Skudučio - Mindaugas Zimkus, Tyzenhauzo - Egidijus Dauskurdis, Masalskio - Eugenijus Chrebtovas, Barnabo - Rafailas Karpis. 

 

2005 m. gegužės 19 d. Operos studijos II laidos stažuotojai surengė koncertą, kuriame prisistatė publikai gražiausiomis operų arijomis, ansambliais ir dainomis. Birželio 7 d. šis koncertas, kuriame dalyvavo ir prof. Virgilijus Noreika, su dideliu pasisekimu buvo padainuotas ir Klaipėdos koncertų salėje.

 

Be tradicinių koncertų, antrosios laidos stažuotojai parengė P. Čaikovskio operos „Eugenijus Oneginas“ lyrinių scenų spektaklį Kamerinėje salėje (spektaklio meno vadovas Virgilijus Noreika, dirigentas Vytautas Viržonis, režisierius Valius Staknys, dailininkė Giedrė Riškutė). Jo premjera įvyko 2005 m. lapkričio 23 d. Pagrindinius vaidmenis dainavo Aistė Širvinskaitė, Ramūnas Urbietis, Fausta Savickaitė, Arūnas Dingelis, Eugenijus Chrebtovas, Jovita Vaškevičiūtė, Vilma Mončytė, Rafailas Karpis. 2006 m. balandžio 4 d. „Eugenijaus Onegino“ lyrinės scenos buvo parodytos ir Klaipėdos koncertų salėje. 

 

 

 

2006 m. rugsėjo 15 d. pilna šios operos premjera kartu su LNOBT choru ir orkestru parodyta Didžiojoje scenoje.

 

2006 m. pavasarį LNOBT Operos studija kartu su Lietuvos teatro sąjunga parengė ciklą koncertų įvairiuose Lietuvos miestuose „Kylančios operos žvaigždės“. Operos studijos stažuotojai dainavo Panevėžio J. Miltinio dramos teatro scenoje, Kauno muzikiniame teatre, Šiaulių, Telšių dramos teatruose, koncertus vedė ir jaunuosius dainininkus pristatinėjo prof. Vytautas Viržonis.

 

LNOBT Vasaros sezono metu Trakų pilyje rodomuose V. Klovos „Pilėnuose“ (2006 m. liepos 5 d.) pagrindinius vaidmenis parengė studijos stažuotojai Vilma Mončytė (Eglė), Jovita Vaškevičiūtė (Mirta), Ramūnas Urbietis (Ūdrys), Eugenijus Chrebtovas (Alminas). 

Trečioji LNOBT Operos studijos laida
Rytis Janilionis (bosas)
Jurgita Lopetaitė (sopranas)
Marta Lukošiūtė (sopranas)
Aurimas Raulinavičius (tenoras)
Viktorija Stanelytė (sopranas)
Andrius Apinis (tenoras)

Antroji LNOBT Operos studijos laida
Eugenijus Chrebtovas (bosas)
Vilma Mončytė (sopranas)
Fausta Savickaitė (mecosopranas)
Aistė Širvinskaitė (sopranas)
Ramūnas Urbietis (baritonas)
Tomas Vaitkus (tenoras)
Jovita Vaškevičiūtė (altas)

Pirmoji LNOBT Operos studijos laida
Stažuotojai - stipendiatai
Vaida Raginskytė
Aistė Širvinskaitė
Deividas Staponkus
Mindaugas Zimkus
Arūnas Viržbickas
Solistai stažuotojai
Aušra Liutkutė
Arūnas Dingelis
Giedrius Prunskus

Atsiliepimai

„Esu didelė Maestro Virgilijaus Noreikos ir jaunųjų dainininkų darbo entuziastė. Tai, ką mačiau per tuos porą metų - neįtikėtinai didžiulis progresas. Jų koncertas man - kaskart didžiulė šventė, scenoje yra visa tai, kas gražiausia – meninė tiesa, jaunystės žavesys, tikras profesionalumas.”
„Labiausiai atkreipė dėmesį Eugenijus Chrebtovas, turintis nuostabaus tembro balsą. Tačiau dainuojant labai svarbu ne vien balsas, bet ir tai, kas perteikiama per balsą, dainininko vidus, kūrinio suvokimas. Jo dainavime tai skamba. Atrodo, kad šis žmogus tiesiog gimė scenai.”
Operos primadona Irena Milkevičiūtė,  2004 10 08

„Nesu praleidęs nei vieno Operos studijos pasirodymo, todėl galiu užtikrintai sakyti, kad jų meistriškumas išaugo neapsakomai. Tikra laimė, kad Lietuvoje turime šitokį Artistą – Virgilijų Noreiką, galintį savo patirtį perteikti jauniesiems. Tai unikalus artistas ir mokytojas, ir nors jo ranka labai juntama, visgi neužgožia jaunųjų asmenybių.”
Vaidos Raginskytės pažanga tiesiog milžiniška, ir dar yra ką tobulinti, milžiniški rezervai. Talentas, dainuojant atsiskleidžia turtingo visapusiško vidaus asmenybė.”
„Malonų įspūdį paliko Eugenijus Chrebtovas, ypatingai gražaus balso tembro bosas.”
Operos bičiulių draugijos prezidentas Vidmantas Zakarevičius,  2004 10 08

„Vieną iš ryškiausių įspūdžių paliko Jovitos Vaškevičiūtės atlikta Azučenos arija iš G. Verdi operos „Trubadūras“. Solistės dainavimas tiesiog pribloškė balso jėga ir autentiško alto sodrumu –  tarsi tirštas aksomas.“
„Neabejotinas publikos favoritas - tik grįžęs iš konkurso Sicilijoje Arūnas Dingelis. Jo balsas - tiesiog „Dievo duotas“ tenoras, skambus, lakus, sodraus skambėjimo. Tauri sceninė laikysena suteikia papildomų privalumų.“
Aistė Širvinskaitė pasirodė kaip stabili, profesionali dainininkė.“
„Atliekant W. A. Mozarto duetą paslankumu ir kartu tikslumu, raiškumu išsiskyrė Faustos Savickaitės dainavimas. Dalilos arija buvo atlikta itin artistiškai. O ką jau kalbėti apie Perikolos dainą iš Jacques‘o Offenbacho operetės „Perikola“ – čia išvydome kruopščiai apgalvotą ir laisvai išpildytą mizansceną. Akivaizdu, kad artistiškumo F. Savickaitei tikrai netrūksta.“
„Gražų, stiprų balsą turi sopranas Vilma Mončytė.“
Ramūnas Urbietis pasirodė kaip paslankaus, itin stipraus balso baritonas.“
Eugenijaus Chrebtovo dainuojamas Demono romansas iš A. Rubinšteino operos „Demonas“ leido išgirsti gaivų dainininko bosą, gebėjimą išgauti gražią kantileną.“
Beata Baublinskienė, Respublika, 2005 05 27

2006 m. balandžio 7 d. Teatro, muzikos ir kino muziejuje solistės Vilma Mončytė ir Jovita Vaškevičiūtė, akompanuojant nuolatinei jų partnerei pianistei Gražinai Zalatorienei, dainavo duetu.
Šių solisčių balsai savo tembrais, pajėgumu, valdymo lygiu sudaro nepriekaištingą derinį, gal tik kartkartėmis jaunatviškas spontaniškumas šiek tiek išsišoka apardydamas harmoningą visumą. Vis dėlto tas nekenkia gėrėtis precizišku muzikinio teksto atlikimu, adekvačiai suvoktos minties niuansais, delikačiu (galėtų būti ir aktyvesnis) pianistės pritarimu. Vaidybos elementas koncerte – subtilus dalykas. Abi solistės jau turi patirties operos scenoje (visapusiškai pavykę jų sukurti Motinos ir Auklės vaidmenys „Eugenijaus Onegino“ spektaklyje, Eglė ir Mirta „Pilėnuose“, natūralia ir meniška sceninės išraiškos plastika stebinanti J. Vaškevičiūtės Suzuki „Madame Butterfly“ premjerose, Ulrika „Kaukių baliuje“). Koncerte jos taip pat pasidavė muzikos įkvėptai mimikai, užuominoms į gestą. Tai – balansavimas ant profesionalumo ir mėgėjiškumo ribos. Šį kartą jis nenusviro ženkliai nei vienon, nei kiton pusėn. Dainininko augimo amžius – ilgas, dainavimo – trumpas. Skubėkite užaugti!
Muzikologė Jūratė Vyliūtė


Pasidalink: