Dovanų kuponai    Abonementai    

Operos solistai / Sopranai

Joana Gedmintaitė

 

2002 m. solistė baigė vokalo studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (prof. Irenos Milkevičiūtės klasė) ir įgijo muzikos magistro laipsnį. Nuo tų metų ji – Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistė, debiutavo Donos Anos vaidmeniu W. A. Mozarto operoje „Don Žuanas“.

2002 m. J. Gedmintaitė tapo „Operos švyturių“ apdovanojimų Metų operos viltimi. 2004 m. ji sukūrė Rachelės vaidmenį J. F. Halevy operoje „Žydė“ ir tapo Metų operos soliste. Yra dalyvavusi Lietuvos dainininkų konkursuose „Operetė – mano meilė“ (2002, III vieta) ir V. Jonuškaitės-Zaunienės (2002, 2001, III vieta). 2002 m. dalyvavo tarptautiniame dainavimo seminare Beskove (Vokietija), kur pelnė geriausios interpretuotojos vardą. 2005 m. atstovavo Lietuvos kultūrai Japonijoje vykusioje „Expo 2005“ parodoje. 2010 m. solistė sukūrė Siuzanos vaidmenį W. A. Mozarto operoje „Figaro vedybos“, kuris jai pelnė „Operos švyturių“ apdovanojimų Metų operos solistės vardą.

J. Gedmintaitė dažnai koncertuoja su Lietuvos valstybiniu ir Lietuvos nacionaliniu simfoniniais orkestrais, atlieka soprano partijas daugelyje oratorijų, mišių, kantatų. Surengė koncertus Didžiojoje Britanijoje, Estijoje, Japonijoje, JAV, Prancūzijoje, Švedijoje, Šveicarijoje ir kitur. Kviečiama į prestižinį Spoleto festivalį JAV. Su Lietuvos dailės muziejaus kanklių trio gastroliavo JAV, su Vilniaus universiteto kameriniu orkestru – Švedijoje.

Sukurti vaidmenys: 

Dona Ana (W. A. Mozart „Don Žuanas“)
Džuljeta (Ch. Gounod „Romeo ir Džuljeta“)
Neda (R. Leoncavallo „Pajacai“)
Džilda (G. Verdi „Rigoletas“)
Rachelė (J. F. Halevy „Žydė“)
Dalia (B. Dvariono „Dalia“)
Mimi (G. Puccini „Bohema“)
Ortlinda (R. Wagner „Valkirija“)
Adina (G. Donizetti „Meilės eliksyras“)
Siuzana (W. A. Mozart „Figaro vedybos“)
Bruknelė (J. Tamulionio „Bruknelė“)
Kunigunda (L. Bernstein „Kandidas") ir kt.

 



Regina Šilinskaitė

Regina Šilinskaitė 1984–1992 m. studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (Vlados Mikštaitės dainavimo klasė). Dalyvavo dainavimo interpretavimo kursuose Austrijoje (1992 m., pas Lilian Šukys), Danijoje (1993 m., pas P. Orlowitz) ir Vokietijoje (1996 m., pas Josefą Loiblį).

1992 m. Džildos vaidmeniu operoje „Rigoletas“ debiutavo Kauno muzikiniame teatre. Tais pačiais metais Sankt Peterburge laimėjo jaunųjų dainininkų konkursą „Baltijos žvaigždės“. Nuo 1998 m. Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistė.

2004 m. už Valensjenos vaidmenį F. Leharo operetėje „Linksmoji našlė“ buvo nominuota „Auksinio scenos kryžiaus“ apdovanojimui. 

Vienas įsimintiniausių dainininkės vaidmenų – Eudoksija J. Halévy operoje „Žydė“. Už šį vaidmenį 2005 m. ji pelnė Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos „Auksinį scenos kryžių“ kaip geriausia metų operos solistė.

Dainininkė yra parengusi prancūzų, vokiečių kamerinės muzikos programų. Bendradarbiavo su dirigentais Yehudi Menuhinu, Ingo Ernstu Reihlu, Jonu Aleksa, Liutauru Balčiūnu, Sauliumi Sondeckiu, Martynu Staškumi ir Vytautu Viržoniu. 

Gastroliavo Prancūzijoje, Suomijoje, Šveicarijoje, Vokietijoje ir kitur.

Sukurti vaidmenys:

Adina (G. Donizetti „Meilės eliksyras“)
Džilda (G. Verdi „Rigoletas“)
Oskaras (G. Verdi „Kaukių balius“)
Olimpija (J. Offenbach „Hofmano istorijos“) 
Siuzana (W. A. Mozart „Figaro vedybos“) 
Konstanca (W. A. Mozart „Pagrobimas iš seralio“)
Dona Elvyra (W. A. Mozart „Don Žuanas“)
Laureta (G. Puccini „Džanis Skikis“)
Eudoksija (J. F. Halévy „Žydė“)
Euridikė (Ch. W. Gluck „Orfėjas ir Euridikė“)
Mikaela, Fraskita (G. Bizet „Karmen“)
Lia San (P. Abraham „Viktorija ir jos husaras“)
Bela (F. Lehár „Paganinis“)
Adelė, Rozalinda (J. Strauss „Šikšnosparnis“)
Arsena (J. Strauss „Čigonų baronas“)
Julija (B. Britten „Žaiskime operą!“)
Franciska, Pepi (J. Strauss „Vienos kraujas“)
Valensjena (F. Lehár „Linksmoji našlė“)
Julija (B. Kutavičiaus „Lokys“)
Malvina (J. Gaižausko „Buratinas“)
Paketė (L. Bernstein „Kandidas")
Mėlynė (J. Tamulionis „Bruknelė“)
ir kt.



Sigutė Stonytė

1982 m. baigusi Lietuvos muzikos ir teatro akademiją (prof. Zenono Paulausko klasė), 1982–1984 m. mokėsi pas vokalo pedagogę J. Kepenienę. 1984 m. laimėjo Rygos tarptautinį dainininkų konkursą. 1985 m. Tatjanos vaidmeniu P. Čaikovskio operoje „Eugenijus Oneginas“ debiutavo Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, kur nuo tada dainuoja visas pagrindines soprano partijas. 1991 m. tapo II vietos (I nebuvo skirta) laimėtoja Marian Anderson pirmajame tarptautiniame vokalistų konkurse Merilande (JAV). 

Pelniusi tarptautinį pripažinimą, S. Stonytė yra ir viena žymiausių šiandienos solisčių Lietuvoje. 1996 m. ji tapo Lietuvos teatro sąjungos „Kristoforo“ prizo laureate už Ledi Makbet vaidmenį, o 1999 m. Lietuvos operos bičiulių buvo pripažinta geriausia metų dainininke ir apdovanota „Kipro“ prizu. 2000 m. solistė įvertinta Lietuvos didžiojo kunigaikščio Gedimino V laipsnio ordinu, 2003 m. jai įteikta Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos premija už Amelijos ir Cerlinos vaidmenis. 2004 m. S. Stonytė apdovanota Estijos Respublikos Marijos žemės kryžiaus ordinu, tais pačiais metais pelnė Nacionalinę kultūros ir meno premiją už pastarųjų penkerių metų vaidmenis teatre ir koncertines programas. 2005 m. „Operos švyturių“ apdovanojimuose buvo išrinkta metų operos soliste. 2011 m. ji apdovanota Teatro sąjungos apdovanojimu, Auksiniu scenos kryžiumi, už Grafienės vaidmenį W. A. Mozarto operosje „Figaro vedybos“.

S. Stonytė yra sukaupusi didžiulį koncertinį repertuarą, dažnai dainuoja soprano partijas oratorinio žanro kūriniuose (per 30 soprano partijų – nuo J. S. Bacho iki B. Britteno), daug kamerinės vokalinės muzikos (R. Schumanno „Moters meilė ir gyvenimas“, G. Mahlerio „Rueckert-Lieder“, O. Messiaeno „Poemos Mi“, S. Rachmaninovo, R. Strausso, J. Karnavičiaus, daugelio kitų autorių dainos ir romansai). Yra daugelio muzikos kūrinių pirmoji atlikėja Lietuvoje.

S. Stonytė dalyvavo visose LNOBT gastrolėse: „Verdianaeum“ festivalyje Italijoje (Abigailė), Savonlinos operos festivalyje Suomijoje (Abigailė), Vokietijos mieste Heilbrone (Agata), Olandijoje (Aida), „Estonijos“ teatre Taline dainavo Abigailę, Aidą ir Ledi Makbet, Čikagos lietuvių operoje – Violetą, Taivane – Aidą, Tel Avive – Salomėją. Su Latvijos nacionaline opera gastroliavo Prancūzijoje, Arlio operos festivalyje (Abigailė). LNOBT gastrolėse Notingamo teatre (Anglija) dainavo Cerliną ir Abigailę ir t. t. Koncertavo daugelyje Europos valstybių, Japonijoje ir JAV. 

Nuo 1992 m. S. Stonytė dėsto Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Dainavimo katedroje, nuo 2010 m. – profesorė. Solistė yra daugelio respublikinių ir tarptautinių vokalistų konkursų žiuri narė.

Sukurti  vaidmenys: 

Tatjana (P. Čaikovskij „Eugenijus Oneginas“)
Violeta (G. Verdi „Traviata“)
Ledi Makbet (G. Verdi „Makbetas“)
Abigailė (G. Verdi „Nabukas“)
Leonora (G. Verdi „Trubadūras“)
Aida (G. Verdi „Aida“) 
Ramunė (J. Karnavičiaus „Gražina“)
Margarita (Ch. Gounod „Faustas“) 
Kerubinas (W. A. Mozart „Figaro vedybos“) 
Fani (G. Rossini „Vedybų vekselis“) 
Elizabetė (R. Wagner „Tanhoizeris“)
Marcelina (L. van Beethoven „Fidelijus“) 
Agata (C. M. von Weber „Laisvasis šaulys“) 
Toska (G. Puccini „Toska“) 
Antonija (J. Offenbach „Hofmano istorijos“)
Sesuo Andželika (G. Puccini „Sesuo Andželika“)
Liza (P. Čaikovskij „Pikų dama“)
Zenta (R. Wagner „Skrajojantis olandas“)
Cerlina (W. A. Mozart „Don Žuanas“)
Amelija (G. Verdi „Kaukių balius“)
Liu (G. Puccini „Turandot“)
Leonora (G. Verdi „Likimo galia“)
Salomėja (R. Strauss „Salomėja“)
Grafienė Almaviva (W. A. Mozart „Figaro vedybos“)
Dezdemona (G. Verdi „Otello”) ir kt.



Julija Stupnianek

 


Julija Stupnianek dainavimo studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje baigė 2001 m. (prof. Irenos Argustienės klasė). 1999 m. dalyvavo tarptautiniame prof. Ingeborgos Wamser seminare Vienoje, 2000 m. tobulinosi pas žymų baritoną H. Hagegordą (Švedija). Dalyvavo G. Preobraženskajos rusų romansų interpretavimo kursuose. 2002 m. „Opera Island“ Bornholmo vasaros akademijoje parengė Fjordilidži vaidmenį W. A. Mozarto operoje „Visos jos tokios“ (rež. Jonathanas Milleris). 2003 m. už meno projektą Lietuvos muzikos ir teatro akademija jai suteikė meno licenciato laipsnį.

Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre debiutavo 2000 m. Violetos vaidmeniu G. Verdi operoje „Traviata“. 

2000 m. dalyvavo Usedomo muzikos festivalyje (Vokietija) ir Šv. Kristoforo vasaros muzikos festivalyje Vilniuje, 2001 m. – Rostoko Baltijos šalių (Vokietija) ir Helsinkio (Suomija) festivaliuose. Vilniuje vykstančiame šiuolaikinės muzikos festivalyje „Gaida“ J. Stupnianek dalyvavo J. Juzeliūno kantatos „Gėlių kalbėjimas“ pastatyme kartu su Šv. Kristoforo kameriniu orkestru. 2004 m. sausio mėn. Liu vaidmeniu G. Puccini operoje „Turandot“ J. Stupnianek debiutavo Latvijos nacionalinėje operoje.

Solistė yra daugelio konkursų laureatė. 1999 m. ji laimėjo tarptautiniame J. Dichlerio konkurse Vienoje (III vieta), 2000 m. – tarptautiniame konkurse „Romansiada“ Maskvoje (III vieta), 2000 ir 2001 m. Vilniuje tapo V. Jonuškaitės-Zaunienės konkursų nugalėtoja (I vieta). 2003 m. „Operos švyturių“ apdovanojimuose tapo nominacijos „Metų operos viltis“ laureate. 2005 m. laimėjo III vietą tarptautiniame dainininkų ir pianistų koncertmeisterių konkurse Vilniuje, 2005 m. Kijevo tarptautiniame dainininkų konkurse (Ukraina) ir 2006 m. tarptautiniame jaunųjų operos solistų konkurse „Art and Education in the XXI-st Century“ (Suomija) pelnė Didįjį prizą. 2011 m. pavasarį tarptautinio forumo „Musical Performance and Pedagogy“, vykusio Lonigo (Italija) ir Vienoje (Austrija), vokalistų konkurse tapo Grand Prix laureate.

J. Stupnianek yra parengusi soprano partijas W. A. Mozarto, R. Schuberto, J. Haydno ir kt. oratorinio pobūdžio kūriniuose, kameriniuose koncertuose dainuoja daug vokiečių, prancūzų, italų, rusų ir lietuvių autorių dainų. Dažnai koncertuoja su ansambliais „Musica Humana“, „Vilniaus arsenalas“.

2010 m. dainavo Abros vaidmenį Lietuvos nacionalinės filharmonijos 70–mečio proga parengtoje A. Vivaldi oratorijoje „Juditos triumfas“. 

Solistė dirbo su dirigentais Sauliumi Sondeckiu, Jonu Aleksa, Juozu Domarku, Liutauru Balčiūnu, Martynu Staškumi, Vytautu Viržoniu, Robertu Šerveniku, Donatu Katkumi, Algirdu Vizgirda, Josephu Walnigu, Bernhardu Siebereriu ir Manfredu Honecku.

Gastroliavo Austrijoje, Danijoje, Didžiojoje Britanijoje, Lenkijoje, Rusijoje, Suomijoje, Švedijoje, Šveicarijoje, Vokietijoje, o su LNOBT – tarptautiniuose muzikos festivaliuose Slovėnijoje ir Italijos mieste Ravenoje.

Nuo 2005 m. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje dėsto dainavimą. 2010 m. vedė meistriškumo kursus Kazachijos konservatorijoje ir koncertavo Alma Atoje.

Sukurti  vaidmenys:

Rita (G. Donizetti „Rita“)
Franciska Kaljari (J. Strauss „Vienos kraujas“)
Violeta (G. Verdi „Traviata“)
Fjordilidži (W. A. Mozart „Visos jos tokios“)
Dona Ana (W. A. Mozart „Don Žuanas“)
Agata (C. M. von Weber „Laisvasis šaulys“)
Prilepa (P. Čaikovskij „Pikų dama“)
Liu (G. Puccini „Turandot“)
Džuljeta (Ch. Gounod „Romeo ir Džuljeta“)
Apolonija (E. Geist „Dionizo sugrįžimas“) 
Eudoksija (J. F. Halévy „Žydė“)
Dalia (B. Dvariono „Dalia“)
Gerhilda (R. Wagner „Valkirija“)
Vanduo (R. Portman „Mažasis princas“)
Amelija (G. Verdi „Kaukių balius“)
Adina (G. Donizetti „Meilės eliksyras“)
Eglė (V. Klova „Pilėnai“)
Mersedes (G. Bizet „Karmen“)
Marcelina (W. A. Mozart „Figaro vedybos“)
Uogelė Bruknelė (J. Tamulionio „Bruknelė“)
Tatjana (P. Čaikovskio „Eugenijus Oneginas")
Rozalinda (J. Strauss „Šikšnosparnis") ir kt

 



Irena Zelenkauskaitė

 

Irena Zelenkauskaitė dainavimo mokėsi Vilniaus J. Tallat-Kelpšos aukštesniojoje muzikos mokykloje (dabar Vilniaus konservatorija) ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (Aldonos Kiselienės dainavimo klasė).

Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistė nuo 1992 m. 1998 m. tapo Lietuvos teatro sąjungos teikiamo „Kristoforo“ apdovanojimo laureate. 2006 m. „Operos švyturių“ apdovanojimuose pelnė Metų operos solistės vardą. 2007 m. už Madam Baterflai vaidmenį apdovanota „Auksiniu scenos kryžiumi“. 

I. Zelenkauskaitė yra parengusi soprano partijas L. van Beethoveno, B. Britteno, C. Orffo, G. B. Pergolesi, F. Polenco ir kt. oratorinio pobūdžio kūriniuose. Dainavo su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu, Lietuvos kameriniu, Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestrais diriguojant Juozui Domarkui, Jonui Aleksai, Sauliui Sondeckiui, Gintarui Rinkevičiui, Justusui Franzui, Jurijui Bašmetui, Vytautui Viržoniui, Rimui Geniušui, Juliui Geniušui, Martynui Staškui, Vytautui Lukočiui, Modestui Pitrėnui, Davidui Parry ir kt. 

Kartu su LNOBT yra įdainavusi  „Ondine“ firmos (Suomija) išleistą B. Kutavičiaus operos „Lokys“ kompaktinę plokštelę (dir. Martynas Staškus).

Gastroliavo Olandijoje, Vokietijoje, Savonlinos operos festivalyje (Suomija), JAV, Bulgarijoje, Didžiojoje Britanijoje ir kitur.

Sukurti vaidmenys:  

Violeta (G. Verdi „Traviata“)
Džilda (G. Verdi „Rigoletas“)
Pepi (J. Strauss „Vienos kraujas“)
Rovena (B. Britten „Žaiskime operą!“)
Liučija (G. Donizetti „Liučija di Lamermur“)
Gretutė (E. Humperdinck „Jonukas ir Gretutė“)
Monika (G. C. Menotti „Mediumas“)
Tebaldas, Dausų balsas (G. Verdi „Don Karlas“)
Blondė (W. A. Mozart „Pagrobimas iš seralio“)
Fjordilidži (W. A. Mozart „Visos jos tokios“)
Karlota (A. L. Weber „Operos fantomas“)
Enchen (C. M. von Weber „Laisvasis šaulys“)
Ana (G. Verdi „Nabukas“)
Žynė (G. Verdi „Aida“)
Olimpija (J. Offenbach „Hofmano istorijos“)
Laureta (G. Puccini „Džanis Skikis“)
Oskaras (G. Verdi „Kaukių balius“)
Dona Elvyra (W. A. Mozart „Don Žuanas“)
Julija (B. Kutavičiaus „Lokys“)
Valensjena (F. Lehár „Linksmoji našlė“)
Madam Baterflai (G. Puccini „Madam Baterflai“)
Fraskita (G. Bizet „Karmen“)
Adalė (J. Strauss „Šikšnosparnis") ir kt.

 




Pasidalink: